Treceți la conținutul principal

In preajma zilei de 1 Decembrie...




Iubeste-ne Maica Romanie!

Ti-am dat o parte dintre anii nostrii de copilarie si ne-ai dat in loc o pereche de pantaloni cu vipusca rosie.
Ti-am dat adolescenta noastra si ne-ai dat carnet de serviciu si o arma in dotare.
Ti-am dat miutele din spatele blocului si ne-ai dat orele de pregatire fizica.
Ti-am dat linistea din asternutul cald si ne-ai dat inviorarile la minus 15 grade.
Ti-am dat plimbarile prin parc cu o fata de mana si cu fiorul primului sarut si ne-ai dat drumul de 12 kilometrii, pe jos pana la prima cofetarie din Campulung Moldovenesc.
Ti-am dat ceaiurile dansante si serile de discoteca si ne-ai dat o invoire de doua ore cam odata pe luna.
Ti-am dat chiulul de la ora de chimie si ne-ai dat studiul obligatoriu de dupa ameaza.
Ti-am dat filmele si serialele de la televizor si ne-ai dat stingerea de la ora noua jumatate.
Ti-am dat bucatele mangaiate de mainile mamei si ne-ai dat "balastrul" si "conductele" din ovalul de aluminiu.
Ti-am dat dansurile de la disocteca sau jocul de la Hora din sat cu saruturile "pe furate" si ne-ai dat orele de Instructie de front si pe cele de Instructia tragerii cu armamentul de infanterie.
Ti-am dat somnul fara grija din casa parinteasca si ne-ai dat plantoanele si serviciul de garda.
Ti-am dat dragostea unei mame revarsata zilnic si ne-ai dat curatenia pe sectoare si spalatul ciorapilor si al batistelor.
Ti-am dat comoditatea din fata calculatoarelor si ne-ai dat marsurile cu arma si cu ranita in spate.
Ti-am dat linistea din sanul familiilor si ne-ai dat un loc intr-o clasa cu patruzeci de baieti si altul intr-un dormitor cu douazeci si cinci de paturi.
Ti-am dat intimitatea unei camere personale si ne-ai dat "universul" unui compartiment dintr-un dulap metalic.
Ti-am jurat credinta cu mana pe Drapel si ne-ai dat convingerea ca dupa o viata inchinata tie vom avea o batranete linistita.
Ti-am dat luna de miere si ne-ai dat o permisie de trei zile.
Ti-am dat noptile noastre de dragoste si ne-ai dat exercitiile de alarmare.
Ti-am dat primul gangurit al pruncilor nostrii si ne-ai dat lunile de arsita de la Capul Midia.
Ti-am dat prima zi de scoala a fiilor si fiicelor noastre si ne-ai dat tragerile din Cincu.
Ti-am dat ingrijorarea sotiilor noastre la febra de 40 de grade a copiilor nostrii si ne-ai dat serviciul de zi pe unitate.
Ti-am dat povestile pe care ar fi trebuit sa le auda copii nostrii daca nu ne-ai fi dat somnul tulburat de dupa o zi istovitoare de instructie.
Ti-am dat inmormantarile parintilor nostrii si ne-ai dat in schimb tragerile din Ashuluk.
Ti-am dat linistea caminelor noastre si ne-ai dat mutarile din garnizoana in garnizoana.
Ti-am dat tineretea si sanatatea noastra si ne-ai dat in schimb cozile din policlinici si din spitale.
Si sa stii ca tot ceea ce ti-am dat ti-am dat din toata inima iar ceea ce am primit, am primit cu stoicism pentru ca stiam ca asa trebuie sa fie, pentru ca stiam ca toti ceilalti care au fost pana la noi au primit la fel si mai stiam ca te iubim mai presus de orice sacrificu pe care trebuia sa-l facem.
Dar ceasul biologic si-a urmat cursul, anii au trecut, copii nostrii au crescut si au la randul lor copii lor iar noi, noi cei care nu concepeam sa avem o viata pe care sa nu Ti-o inchinam Tie am ajuns la varsta la care nu prea mai avem mare lucru sa-Ti dam, la varsta la care zilele bune ne sunt mult mai putine decat cele rele, la varsta la care avem mare nevoie de dragostea Ta.
Iar Tu nu mai ai nevoie de noi, nu mai ai timp de noi si nici nu-Ti mai aduci aminte de noi.
Ne-ai lasat in "bataia vantului", la cheremul unor potentati politici vremelnici care-Ti dicteaza interesele si care Te indeparteaza de toti cei care Te-au iubit si Te iubesc inca facandu-Te sa uiti si de noi, de cei care toata viata Ti-am dat ceea ce am avut mai bun.
Maica Romanie sa stii ca indiferent cat de nerecunoscatoare Te vor face acestia sa pari noi Te vom iubi la fel cum am facut toata viata si ca, daca va fi cazul iti vom sta alaturi si la greu si la nevoie chiar daca puterile ne scad pe zi ce trece iar simturile noastre nu mai sunt ceea ce erau odata.
Si chiar daca nu mai suntem ceea ce am fost odata, si chiar daca nu mai putem sa-ti dam ceea ce ti-am dat odata Iubeste-ne Maica Romanie pentru ca noi, fii Tai, Ti-am fost, iti suntem si o sa-Ti fim credinciosi pana la ultima noastra suflare.



Gachi David

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum s-a dovedit a fi prea mica usa de intrare in Istorie pentru Nica a lui Ciuca...

Istoria are inima larga, consemneaza si pe cei buni si pe cei rai, am putea spune ca deopotriva. O singura categorie de oameni nu si-a gasit, nu-si gaseste si nu-si va gasi niciodata locul in istorie. Bineinteles ca ma refer la anonimi. Acestia sunt uitati de toata lumea si cand totusi cineva isi mai aduce aminte de ei sunt trecuti, invariabil la... si altii... Aceasta este si soarta pe care si-a ales-o si cel mai proaspat ex sef militar al Ostirii romane, un anonim pefect cu o poza color pe peretii ministerului pe care se va aseza praful fara ca vreo privire curioasa sa o mangaie admirativ zicand-si "domnule, asta era OM odata" cum se spune despre cativa dintre cei ramasi in galeria adevaratilor Capi ai Ostirii romane care indiferent de vremuri au stiut sa dea piept cu toti si cu toate numai si numai pentru a tine stindardul Armiei sus, atat de sus incat toti care cautau la el intai faceau o inchinaciune la Bunul Dumnezeu apoi fara sa fie nevoie sa-si coboare privi

Scrisoare deschisa catre aliatul NATO

  Draga NATO! Suntem unii dintre aliatii tai… Chiar daca nu mai suntem in activitate si acum purtam   haina de rezervist noi ne consideram   aliatii tai pentru ca inca mai avem obligatii militare si mai mult ca sigur ca daca incep valurile dinspre rasarit o sa reimbracam haina militara si o sa punem mana pe arma pentru a ne apara si Tara dar si pe tine… Stiu ca iti este cam greu sa-ti amintesti de noi dar sa stii ca ti-am fost alaturi multi ani de zile… Si in Bosnia… si in Kosovo… si in Iraq… si in Afghanistan… cam peste tot pe unde tu aveai nevoie sa arati Lumii ca esti o forta si ca poti impune ordinea si pacea acolo unde iti faci prezenta… Cum nu ne stii…? Eram langa Iosif Silviu Fogarasi si Mihail Anton Samoila cand au fost doborati in Afganistan… Eram langa   Narcis Sonei cand a cazut in Kandahar… Eram langa Sandu Valerica Leu cand s-a stins in Zabul… Eram langa toti camarazii nostri care ti-au dat sangele si viata lor… Lina sa le fie odihna in Ceruri, acolo

MESAJ ADRESAT EXCLUSIV PENSIONARILOR MILITARI, ONORABILI SI DEMNI

CITITI PANA LA SFARSIT...PENTRU CA NU STITI CE PIERDETI!! DISTRIBUITI CATRE PENSIONARII MILITARI DIN AGENDELE PERSONALE, PRECUM SI IN GRUPURILE ACESTORA DE PE PLATFORMELE SOCIAL-MEDIA 1.Sunteți pensionar militar? 2.Apreciați că vă sunt respectate și apărate drepturile? 3.Simțiți că aveți o pensie nemeritată? 4.Sunteți pregătit pentru momentul în care o putere vremelnică, oricare ar fi ea, va distruge sistemul pensiilor militare de stat? 5.Considerați că ar fi benefic să lupte cineva pentru drepturile dvs., astfel încât să aveți asigurată liniștea și confortul anilor de pensie? Daca ați răspuns cu DA la toate întrebările, vă dorim o pensie lunga și multă sănătate. Dacă aveți (și) răspunsuri cu NU și doriti o soluție, vă informăm respectuos că LIGA PENTRU APĂRAREA DREPTURILOR PENSIONARILOR MILITARI, constituită legal în baza Constituției României art. 40 și Legii 502/2004 se regenerează, se reorganizează și își propune să reprezinte unitar și eficient pe membr