Treceți la conținutul principal

Unde dai si unde crapa...

Zilele trecute am avut... mancarimi intr-o... anumita zona anatomica si am scris ceva gen... "Sa moara si capra vecinului..." si sa vedeti ce s-a intamplat...
Unii oameni cu scaun la cap au inteles ca indiferent cat am vrea noi nu avem cum sa fim toti egali, de fapt asta a fost si esenta scrierii dar de aici si pana la intrebari de genul " Da tu de ce o ai asa de mare?", " Da tu pe unde ai muncit de o ai asa de mare?" si altele de acest gen e difernta de la cer la pamant.
Oameni buni haideti sa ne intelegem pentru ca daca noi intre noi nu reusim sa ne intelegem cum, Doamne iarta-ma o sa reusim sa-i convingem pe cei care ne hotarasc soarta?
Eu spunema ca nu avem cum sa fim toti egali pentru ca asa a fost viata, unii ne-am nascut in capitala si unii in mijlocul Deltei, unii am crescut plimbandu-ne cu masina iar altii au vazut pentru prima data trenul cand au plecat la Centru militar de la Judet dar nicintr-un caz asta nu inseamna ca unii am fost mai destepti decat altii sau ca nu meritam sa avem toti ceea ce ni se cuvine.
Ca cei care s-au nascut mai devreme nu au aceeasi drepturi cu cei care s-au nascut mai tarziu si care au facut exact acelasi lucru nu este normal si este chiar esenta luptei unora dintre noi pentru ca asa ceva sa nu se mai intample si pentru ca in cel mai scurt timp aceasta strambatura legislativa sa se indrepte. Normal ar fi ca cei care diriguesc aceasta tara sa indrepte acest lucru imediat dar, din pacate ei au alte si alte probleme nicidecum cea care ne framanta pe noi...
Si atunci noi ce facem?
Cum care noi... Noi cei care vedem nedreptatea la care sunt supusi cei mai... cu experienta dintre noi, cei care ne-au fost fie gradati prin Liceul Militar fie prin Scoala Milita fie prin Academiile de forte sau care ne-au fost comandanti de companii sau de baterii pe cand am ajuns prin primele unitati, intr-un cuvant cei care ne-au primit de "bibani" si ne-au facut "catane batrane".
Mai oameni buni, nu este normal ca cei care am iesit mai de curand la pensie sa avem pensia de doua - trei ori mai mare decat cei la care am facut refeire mai sus...
Stiu ca o sa ma intrebati ca ce vina avem noi...
Nicio vina evident pentru ca legea este asa cum este, stramba, ne-stramba este lege si noi, la fel ca si ei la vrermea lor ne-am primit pensia dupa lege ca oricat am fi vrut noi sa o avem mai mare... nu s-a putut...
Si acum o sa ma intrebati: Daca e clar ca nu este vina noastra noi ce sa facem?
Pai va spun eu...
Haideti sa privim si sa analizam: eu, unul iesit nu de mult la pensie, adica de vreo cinci-sase ani m-am reintersectat cu cel care mi-a fost comandant al scolii in Scoala militar, om dintr-o bucata, un ofiter adevarat, un comandant cu care te-ai fi dus cu incredere la lupta, ce sa va mai spun... un gen de ofiter pe care acum cu mare greu il mai gasesti dar, si peste acest om, ca si peste noi toti, timpul a trecut iar el a ajuns la varsta la care ar fi trbuit sa-si traiasca linistit anii de pensie dar ce sa vezi... clasa politca ce ne conduce a fost de alta parere, a hotarat ca eu, fostul dumnealui elev sa am pensia de vre-o doua-trei ori mai mare...
Si atunci eu am venit si m-am intrebat si va intreb si pe dumneavoastra: Oare este normal?
Sincer sa fiu nu am cum sa raspund ca este normal.
Ei si ce e de facut?
Prea multe nu sunt de facut pentru ca si pensia mea dar si a dumnealui sunt calculate dupa lege, altfel spus oricat mi-as dori eu sa-i martesc pensia fostulu meu comandant nu am cum... pentru ca unde-i lege nu-i tocmeala,,,
Si atunci?
Concluzia e una singura, trebuie schimbata legea nedreapta si facuta in asa fel ca astfel de lucruri sa nu se mai intample.
Ei dar de la vorba la fapta... cale lunga...
Legile le fac politicienii iar politicienii au atatea de facut pentru ei si ai lor incat nu prea le pasa de mine si de comandantul meu asa ca...
Solutia e una singura... e musai ca noi, toti cei ca mine si cei ca si comandantul meu sa ne strangem intr-o formatie ordonata si sa-i determinam pe acei politicieni sa o lase mai moale cu ai lor si sa se aplece si peste problema noastra.
Ei aici intervine alta problema, multi dintre cei ca mine s-au vazut cu sacii in caruta si nu prea le mai pasa de fostii lor comandanti, cei ca fostul meu comandant sunt coplesiti si de ani si de boli iar ceilalti... nu prea sunt dispusi "sa se bage" asa ca...
Oricum, suntem o mana de oameni care suntem constienti de faptul ca ceea ce se intampla nu este normal, suntem o mana de oameni care indiferent daca e iarna sau vara ne luptam cu "hidra politica" doar, doar i-om convinge ca Tara asta va fi Tara atata timp cat Ostirea va fi Ostire si cat timp militarul va fi militar si ca daca cineva isi bate joc de Ostire si de militari de fapt isi bate joc de Tara...
Ca vom ramane doar "o mana", ca ne vom strange mult mai multi, noi cei care am inteles acest lucru si carora ne pasa nu vom precupeti niciun efort astfel incat comandantii nostrii sa fie pusi acolo unde le este locul iar cei care vor sa ni se alature in demersul nostru stiu unde ne gasesc...

Gachi David

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum s-a dovedit a fi prea mica usa de intrare in Istorie pentru Nica a lui Ciuca...

Istoria are inima larga, consemneaza si pe cei buni si pe cei rai, am putea spune ca deopotriva. O singura categorie de oameni nu si-a gasit, nu-si gaseste si nu-si va gasi niciodata locul in istorie. Bineinteles ca ma refer la anonimi. Acestia sunt uitati de toata lumea si cand totusi cineva isi mai aduce aminte de ei sunt trecuti, invariabil la... si altii... Aceasta este si soarta pe care si-a ales-o si cel mai proaspat ex sef militar al Ostirii romane, un anonim pefect cu o poza color pe peretii ministerului pe care se va aseza praful fara ca vreo privire curioasa sa o mangaie admirativ zicand-si "domnule, asta era OM odata" cum se spune despre cativa dintre cei ramasi in galeria adevaratilor Capi ai Ostirii romane care indiferent de vremuri au stiut sa dea piept cu toti si cu toate numai si numai pentru a tine stindardul Armiei sus, atat de sus incat toti care cautau la el intai faceau o inchinaciune la Bunul Dumnezeu apoi fara sa fie nevoie sa-si coboare privi

Scrisoare deschisa catre aliatul NATO

  Draga NATO! Suntem unii dintre aliatii tai… Chiar daca nu mai suntem in activitate si acum purtam   haina de rezervist noi ne consideram   aliatii tai pentru ca inca mai avem obligatii militare si mai mult ca sigur ca daca incep valurile dinspre rasarit o sa reimbracam haina militara si o sa punem mana pe arma pentru a ne apara si Tara dar si pe tine… Stiu ca iti este cam greu sa-ti amintesti de noi dar sa stii ca ti-am fost alaturi multi ani de zile… Si in Bosnia… si in Kosovo… si in Iraq… si in Afghanistan… cam peste tot pe unde tu aveai nevoie sa arati Lumii ca esti o forta si ca poti impune ordinea si pacea acolo unde iti faci prezenta… Cum nu ne stii…? Eram langa Iosif Silviu Fogarasi si Mihail Anton Samoila cand au fost doborati in Afganistan… Eram langa   Narcis Sonei cand a cazut in Kandahar… Eram langa Sandu Valerica Leu cand s-a stins in Zabul… Eram langa toti camarazii nostri care ti-au dat sangele si viata lor… Lina sa le fie odihna in Ceruri, acolo

MESAJ ADRESAT EXCLUSIV PENSIONARILOR MILITARI, ONORABILI SI DEMNI

CITITI PANA LA SFARSIT...PENTRU CA NU STITI CE PIERDETI!! DISTRIBUITI CATRE PENSIONARII MILITARI DIN AGENDELE PERSONALE, PRECUM SI IN GRUPURILE ACESTORA DE PE PLATFORMELE SOCIAL-MEDIA 1.Sunteți pensionar militar? 2.Apreciați că vă sunt respectate și apărate drepturile? 3.Simțiți că aveți o pensie nemeritată? 4.Sunteți pregătit pentru momentul în care o putere vremelnică, oricare ar fi ea, va distruge sistemul pensiilor militare de stat? 5.Considerați că ar fi benefic să lupte cineva pentru drepturile dvs., astfel încât să aveți asigurată liniștea și confortul anilor de pensie? Daca ați răspuns cu DA la toate întrebările, vă dorim o pensie lunga și multă sănătate. Dacă aveți (și) răspunsuri cu NU și doriti o soluție, vă informăm respectuos că LIGA PENTRU APĂRAREA DREPTURILOR PENSIONARILOR MILITARI, constituită legal în baza Constituției României art. 40 și Legii 502/2004 se regenerează, se reorganizează și își propune să reprezinte unitar și eficient pe membr