PROIECT
STATUT
LIGA PENTRU APĂRAREA DREPTURILOR
PENSIONARILOR MILITARI - L.A.D.P.M.
CAP. I - DISPOZIȚII GENERALE
Art. 1 - Structura asociativă care face obiectul prezentului
statut poartă denumirea LIGA PENTRU APĂRAREA DREPTURILOR PENSIONARILOR MILITARI
- L.A.D.P.M.
Art. 2 -
LIGA PENTRU APĂRAREA DREPTURILOR PENSIONARILOR MILITARI - L.A.D.P.M. - denumita
în continuare LIGA - este o structură asociativă care este constituită și funcționează
în temeiul art. 40 al Constituției României, a Legii 502 din 2004, privind
asociațiile pensionarilor, cu modificările și completările ulterioare și a
prezentului statut, cu respectarea integrală regulilor democrației liber consimțite,
a principiilor Declaraţiei
Universale a Drepturilor Omului şi a Convenţiei Europene a Drepturilor Omului.
Art. 3 -
LIGA este persoană juridică română
de drept privat, autonomă, neguvernamentală, fără scop patrimonial și apolitică.
Art. 4 LIGA se înființează și va
funcționa atâta timp cât vor exista motivele care au condus la constituirea ei.
Art. 5 - LIGA are sediu propriu
pentru structura centrală și sedii pentru filialele care funcționează în
teritoriu.
Art. 6 - LIGA are fonduri, mijloace
materiale și patrimoniu propriu, constituite și utilizate în conformitate cu
prevedrile legislației de specialitate în vigoare și a prezentului statut de către
structuri proprii conform competențelor
conferite de organele sale de conducere.
CAP. II – SCOP SI OBIECTIVE
SCOP
Art. 7 LIGA se constituie în
scopul apărării tuturor drepturilor legale și morale ale membrilor săi în relațiile
cu Statul român, reprezentat prin structurile sale din componența Sistemului de
apărare, ordine publică și siguranță națională sau cu oricare alte structuri naționale
și internaționale cu care aceștia intră în contact în derularea demersurilor
pentru obținerea drepturilor care li se cuvin, precum și pentru a contribui
prin toate mijloacele legale la dispoziție pentru îmbunătățirea condițiilor de
viață și de trai a membrilor, a membrilor de familie și a urmașilor acestora.
Art. 8 APĂRAREA DEMNITĂȚII,
ONOAREI MILITARE PRECUM ȘI LUPTA ÎMPOTRIVA DISCRIMINĂRII ÎNTRE MILITARI -
reprezintă scopul fundamental al LIGII.
OBIECTIVE
Art. 9 Pentru îndeplinirea
scopului propriu, enunțat, LIGA își propune următoarele obiective:
a - monitorizare permanentă a legislației
de specialitate în vigoare în baza căreia se stabilesc drepturile specifice ale
membrilor săi și implicarea permanentă și activă în procesul de elaborare și
actualizare a acesteia;
b - consilierea personalului de conducere
al elementelor componente ale Sistemului de apărare, ordine publică și siguranță
națională care au atribuțiuni de monitorizare a nivelului de trai al foștilor angajați
cu elementele rezultate din analiza problemelor de viață ale membrilor săi,
precum și participarea activă la identificarea soluțiilor optime și la
aplicarea acestora în vederea soluționării lor;
c -
monitorizarea permanentă a activității structurilor statale cu atribuțiuni de
aplicare a legislatiei specifice în mod deosebit în relația acestora cu membri
proprii;
d - consilierea și sprijinirea membrilor săi,
prin toate modalitățile legale la dispoziție în demersul acestora de obținere a
tuturor drepturilor legale care li se cuvin;
e - participarea activă la toate formele de
promovare și conservare a tradițiilor militare naționale;
f - inițierea sau participarea la toate
formele legale de protest civic organizate de alte structuri care au ca scop obținerea
unor drepturi colective pentru membri săi;
i - identificarea tuturor mijloacelor și
posibilităților proprii și utilizarea acestora în sprijinirea membrilor săi
care se confruntă sau solicită sprijin pentru rezolvarea unor probleme
personale grave.
CAP. III – MEMBRI - DREPTURI ȘI ÎNDATORIRI
Art. 10 - LIGA este constituită din
membri fondatori, membri, membri de onoare și simpatizanți.
a - membri fondatori sunt membri
care au inițiat și finalizat acțiunea de constituire a LIGII. Membri fondatori
sunt menționați în ANEXA NR. 1 la prezentul Statut. La solicitarea acestora, membri
fondatori pot face parte din orice organ de conducere al LIGII. Solicitările se
consideră aprobate de facto, produc efecte imediat și vor fi doar validate in
cadrul primei Adunări generale care va avea loc după depunerea solicitării;
b - pot deveni membri ai ligii toți
pensionarii militari, membri familiilor acestora și beneficiarii de pensii
militare de urmaș - calitate dovedită cu documente legale în vigoare care au
completat documentele statutare de înscriere, care consimt și respectă
prevederile prezentului statut și hotărârile structurilor abilitate ale LIGII și
care nu fac parte din alte structuri
organizatorice care au obiect de activitate similar cu cel al LIGII;
c - pot deveni membri de onoare
ai ligii persoanele fizice sau juridice care și-au asumat prevederile
statutului LIGII, au o contribuție morală, materială, financiară sau de altă
natură cu implicații evidente în îndeplinirea scopului și obiectivelor LIGII. Statutul
de membru de onoare este onorific, fără drept de a face parte din organele de
conducere și de a vota, se acordă de către organele centrale de conducere
abilitate ale LIGII la propunerea membrilor sau a filialelor teritoriale. Membri
de onoare pot fi invitați la adunările generale, la ședințele organelor de
conducere și pot fi membri ai delegațiilor care participă la întâlniri cu
structurile cu care LIGA interacționează;
d - calitatea
de simpatizant
o au toți cei care recunosc și și-au asumat prevederile statutului
LIGII, sprijină prin diferite modalități activitatea LIGII, nu îndeplinesc
prevederile statutare pentru a deveni membru și își manifestă în scris dorința
de a obține această calitate, iar organele de conducere abilitate ale LIGII
le-au aprobat. Statutul de simpatizant este fără drept de a face parte din organele
de conducere și de a vota. Simpatizanții pot fi invitați la adunările generale,
la ședințele organelor de conducere și pot fi membri ai delegațiilor care
participă la întâlniri cu structurile cu care LIGA interacționează.
OBLIGAȚII
Art. 11 - Membri LIGII au
urmatoarele obligații:
a - să respecte statutul LIGII;
b - să se implice activ pentru îndeplinirea
scopului și a obiectivelor LIGII din proprie inițiativă sau la solicitarea organelor
de conducere ale LIGII;
c - să-și însușească întocmai hotărârile,
deciziile și dispozițiunile adoptate în mod democratic în cadrul organelor de
conducere ale LIGII și să se implice în îndeplinirea acestora;
d - să-și achite obligațiile financiare
statutar stabilite; neachitarea acestor obligații pentru o perioadă de doi ani
atrage dupa sine pierderea de facto a calității de membru al LIGII;
e - să-și declare apartenența politică la
intrarea în LIGA sau la dobandirea acesteia după ce a devenit membru și să nu
desfășoare în cadrul LIGII activități politice specifice cu scopul afilierii și
aservirii politice a LIGII sau a deturnării scopului și obiectivelor acesteia în
interesul unor formațiuni politice sau structuri statale cu afectarea vădită a
intereselor LIGII și în mod deosebit a intereselor membrilor acesteia. Încălcarea
acestor prevederi atrage după sine pierderea calității de membru al LIGII în
urma votului direct al organelor de conducere abilitate;
f - să nu se erijeze în purtător de cuvânt
al LIGII fără să fie mandatat în acest sens de organele de conducere abilitate și fără să aibă un mandat ferm din
partea acestora;
g - să nu facă în public afirmații defăimatoare
la adresa LIGII, a structurilor de conducere, a membrilor fondatori, a
membrilor de onoare, a membrilor sau a simpatizantilor. Eventualele probleme
interne se vor clarifica și soluționa prin metode democratice, în interiorul
LIGII, fără a se afecta astfel onoarea acesteia și a membrilor săi;
h - să sesizeze structurile de conducere
abilitate ale ligii în situația în care constată acțiuni de imixtiuni politice în
activitatea LIGII, precum și abateri de la prevederile statutului LIGII săvârșite
de membri acesteia;
i - să popularizeze activitatea LIGII, modul
în care aceasta acționează în sprijinul membrilor săi, precum și rezultatele obținute
de aceasta în scopul atragerii de noi membri;
DREPTURI
Art. 12 Membri LIGII au următoarele
drepturi:
a - să participe la adunările generale ale
LIGII;
b - să participe prin vot la alegerea
componenței organelor de conducere ale LIGII;
c - să facă propuneri și să fie ales pentru
a face parte din organele de conducere ale LIGII. Membri LIGII cu condamnări penale definitive nu vor putea
face parte din organele de conducere ale LIGII, din Comisia de cenzori și nu
vor putea fi desemnați să desfășoare activități administrative de gestionare a
fondurilor financiare și a resurselor materiale;
d - să participe la elaborarea și la
aprobarea statutului LIGII;
e - să inițieze sau să propună organelor de
conducere abilitate activități sau acțiuni în folosul LIGII sau a membrilor
acesteia;
f - să beneficieze de rezultatele tuturor
activităților specifice desfășurate de LIGĂ;
g - să facă parte din echipele de specialiști
și din echipele de întrajutorare reciprocă a membrilor organizate de LIGĂ;
h - să beneficieze de toate facilitățile pe
care LIGA le poate asigura membrilor săi.
Art. 13 - calitatea de membru se pierde în
următoarele condiții:
- la cerere, în termen de 30 de zile de la
depunerea cererii la organul de conducere al structurii din care face parte;
- pentru motivele imputabile prevăzute în
prezentul statut;
- în urma decesului.
CAP. IV – STRUCTURI ORGANIZATORICE ȘI DE CONDUCERE
ORGANIZARE
Art. 14 - LIGA are în
compunere o structură centrală și structuri teritoriale;
a - structura centrală, în funcție
de numărul de membri înscriși se poate organiza pe capitală și/sau pe filiale
de sector;
b - structurile teritoriale, în funcție de numărul de membri înscriși se
pot organiza zonal și/sau pe județe;
CONDUCERE
Art. 15 -
Organele de conducere ale LIGII sunt Adunarea generală, Comitetul național,
Consiliul executiv, Birourile executive și
Comisia de cenzori. Principiile de bază pentru conducerea LIGII sunt
voluntariatul și conducerea colectivă. Hotărârile, deciziile și dispozițiile adoptate
cu majoritate simplă de voturi în organele de conducere devin obligatorii
pentru structurile pe care acestea le reprezintă.
Art. 16 -
Adunarea generală
a - este organul
suprem de conducere al LIGII;
b - se întrunește
din doi în doi ani, în adunări ordinare sau ori de câte ori este nevoie, la
propunerea Consiliului executiv și cu aprobarea Comitetului Național în adunări
extraordinare;
c - emite Hotărâri.
Hotărârile se adoptă cu majoritatea simplă a voturilor membrilor participanți și
se diseminează tuturor organelor de conducere ale LIGII și au caracter
executoriu și obligatoriu pentru acestea și pentru toți membri LIGII. Fiecare
organ de conducere va identifica și utiliza modalitățile optime de aducere la
cunoștința membrior din structurile pe care le conduc a hotărârilor Adunării
generale;
d - la Adunarea
generală pot participa, direct sau prin reprezentanți, toți membri și membri
fondatori ai LIGII;
e - membri care
vor participa la Adunarea generală și reprezentanții celor care hotărăsc să
participe prin reprezentanți se vor constitui în delegații teritoriale: numărul
participanților și componența nominală a delegațiilor se va stabili la nivelul
structurilor centrale și teritoriale, prin vot direct, pe baza propunerilor făcute
de membri acestora;
f - Adunarea
generală
- aprobă
structura organizatorică și organele de conducere ale LIGII;
- aprobă
statutul LIGII și modificările aduse acestuia;
- aprobă
raportul prezentat de Comitetul național referitor la activitatea LIGII în
perioada dintre două Adunări generale ordinare;
- aprobă
principalele direcții strategice de desfășurare a acțiunilor viitoare ale
LIGII;
- validează
principalele decizii adoptate de Comitetul național în intervalul dintre două
Adunări generale;
- validează
deciziile Comitetului național de afiliere, înfrățire sau asociere cu alte
federații, organizații sau asociații naționale sau internaționale;
- stabilește
numărul de membri din care va fi format Consiliul executiv și asigură alegerea
democratică a acestora;
- validează
compunerea numerică și nominală a Birourilor executive teritoriale;
- stabilește
funcțiile onorifice care se pot inființa în LIGĂ, drepturile și obligațiile
acestora și asigură acordarea democratică a acestora. Deținătorii funcțiilor
onorifice fac parte de facto din organele de conducere ale structurilor pe raza
cărora își au domiciliul sau reședința;
- validează
membri de onoare desemnați de Comitetul național;
- aprobă
modalitățile propuse de Comitetul național de soluționare a problemelor care au
condus la organizarea Adunării generale extraordinare;
- aprobă contribuțiile
bănești ale membrilor LIGII;
- aprobă
modalitățile de recompensare morală, financiară, materială sau de altă natură a
membrilor LIGII, care s-au evidențiat în activitățile desfășurate de LIGĂ sau
de structurile acesteia de conducere, validează și popularizează în cadrul
LIGII membri, recompensele și rezultatele meritorii care au condus la acordarea
acestora;
- validează deciziile
Comitetului național de utilizare a sponsorizărilor primite de LIGĂ;
g - hotărârile
Adunării generale se supun votului participanților se adoptă cu majoritatea
simplă a voturilor, iar după adoptare devin obligatorii pentru toți membri
LIGII. Fiecare membru participant la adunarea generală are dreptul la un singur
vot. Delegații structurilor teritoriale, în afara votului propriu, pot vota și
pentru membri care au hotărât să fie reprezentați la Adunarea generală de
delegațiile teritoriale și au notificat în scris acest lucru. Notificările vor
fi semnate de membrul respectiv și vor purta spre conformitate semnăturile
membrilor Biroului executiv al structurii din care face parte membrul
respectiv.
Art. 17
- Comitetul național
a - este organul național de
conducere a activității LIGII în intervalul dintre Adunările generale; mandatul
este de patru ani; numarul membrilor va fi stabilit de Adunarea generală;
b - se întrunește
semestrial, în ședințe ordinare și se poate întruni în ședințe extraordinare,
ori de câte ori situația o impune, la propunerea consiliului sau a birourilor
executive;
c - asigură
aplicarea în practică a hotărârilor Adunării generale;
d - din
Comitetul național fac parte membri consiliului și ai birourilor executive;
e - Comitetul național
emite Decizii. Deciziile se adoptă cu majoritatea simplă a
voturilor membrilor participanți și se diseminează Consiliului și birourilor
executive; deciziile au caracter executoriu și obligatoriu pentru acestea și
pentru toți membri din structurile pe care acestea le reprezintă. Fiecare organ
de conducere va identifica și utiliza modalitățile optime de aducere la cunoștința
membrilor din structurile pe care le conduc a deciziilor Comitetului național;
f - Comitetul național
- aprobă afilierea, înfrățirea sau
asocierea cu alte federații, organizații sau asociații naționale sau internaționale;
- analizează și
aprobă raportul Comisiei de cenzori referitor la executarea bugetară și descărcarea
de gestiune;
- analizează
propunerile consiliului și ale birourilor executive de acordare a statutului de
Membru
de onoare și aprobă acordarea acestuia;
- validează
persoanele cărora li s-a acordat statutul de simpatizant;
- aprobă
bugetul de venituri și cheltuieli al LIGII:
- validează sponsorizările de orice natură
primite de LIGĂ;
- validează
activitatea defășurată de consiliul și birourile executive in perioada dintre
două comitete naționale;
- aprobă
modalitățile propuse de consiliul și birourile executive de soluționare a
problemelor care au condus la organizarea Comitetului național extraordinar;
Art. 18 Consiliul executiv
a - conduce activitatea cotidiană
a LIGII; mandatul este de patru ani;
b - se întrunește de două ori pe
lună sau ori de cate ori situația o impune;
c - emite Dispoziții.
Dispozițiile se adoptă cu majoritatea simplă a voturilor membrilor participanți
și se diseminează tuturor birourilor executive sau numai punctual celor cărora
le sunt destinate și au caracter executoriu și obligatoriu pentru acestea.
Fiecare Birou executiv va identifica și utiliza modalitățile optime de aducere
la cunoștința membrior din structurile pe care le conduc a dispozițiilor
Consiliului executiv care sunt de interes pentru aceștia;
d - este format dintr-un număr
impar de membri, astfel încât să se poată asigura adoptarea Dispozițiilor emise
cu majoritate simplă de voturi. În situația în care numărul participanților la ședintă
este cu soț, votul conducătorului ședinței va avea efect hotărâtor. De regulă,
conducătorul ședinței consiliului executiv se stabilește prin vot, dar în situația
în care la ședință participă unul din membri cărora li s-a acordat un rang
onorific în LIGĂ, acesta va fi conducătorul de facto al acesteia. Daca la ședintă
participă mai mulți membri care dețin rang onorific, conducătorul va fi cel ce
deține rangul onorific cel mai înalt;
e - centralizeaza propunerile de
orice natură venite din partea birourilor executive sau a oricărui membru al
LIGII, asigurând analizarea și soluționarea celor care intră în competența
proprie, precum și centralizarea și prezentarea Comitetului național sau Adunării
generale a propunerilor care sunt de competența acestora. Are obligația de a
prezenta birourilor executive sau membrilor modalitatea de soluționare a
tuturor propunerilor primite de la aceștia;
f - ține evidența structurilor
organizatorice, a organelor de conducere și a tuturor membrilor, precum și a
simpatizanților LIGII:
g - identifică modalități de
ajutorare și sprijinire a membrilor LIGII cu nevoi speciale și organizează grupe/echipe
care să acționeze pentru aplicarea acestora.
Art 19 - pentru soluționarea
problemelor administrative și financiare proprii, în interiorul consiliului sau
pe lângă acesta, se pot organiza și pot funcționa echipe de specialiști în
domeniile de responasbilitate. Numărul echipelor, specializarea, componența,
atribuțiile, subordonarea și modalitatea concretă de funcționare a acestora se
stabileste de Consiliul executiv. Din echipe vor face parte membri ai LIGII,
specialiști în domeniile de activitate specifice, care consimt să desfășoare
acest gen de activitate pe bază de voluntariat.
Art 20 - Biroul executiv
a - se constituie și organizează
la nivelul structurilor teritoriale; mandatul este de patru ani; numarul
membrilor va fi stabilit de structura ierarhic superioară;
b - se întrunește de două ori pe
lună sau ori de câte ori situația o impune;
c - asigură conducerea operativă a
structurilor teritoriale la nivelul cărora au fost organizate;
d - este format dintr-un număr
impar de membri, astfel încât să se poată hotărâ cu majoritate simplă de
voturi. În situația în care numărul participanților la ședință este cu soț,
votul conducătorului ședinței va avea efect hotărâtor. De regulă, conducătorul ședinței
consiliului executiv se stabilește prin vot, dar în situația în care la ședintă
participă unul din membri cărora li s-a acordat un rang onorific în LIGĂ acesta
va fi conducătorul de facto al acesteia. Dacă la ședință participă mai mulți
membri care dețin rang onorific, conducătorul va fi cel ce deține rangul
onorific cel mai înalt. Biroul executiv nu emite documente de conducere, ia hotărâri
cu caracter operativ, cu aplicabilitate imediată, care au caracter obligatoriu
pentru toți membri structurilor la nivelul cărora sunt organizate;
e - centralizează propunerile de
orice natura venite din partea membrilor proprii, asigură analizarea și soluționarea
celor care intră în competența proprie, precum și centralizarea și prezentarea
organelor de conducere ierarhic superioare a celor care sunt de competența
acestora. Are obligația de a prezenta membrilor modalitatea de soluționare a
tuturor propunerilor făcute de aceștia;
f - convoacă, organizează, conduce
și asigură desfășurarea corespunzătoare a adunărilor membrilor structurilor din
care fac parte. De regulă, adunările membrilor structurilor decid prin vot
direct delegații la Comitetul național, aprobă proiectul bugetului de venituri și
cheltuieli propriu, propunerile de acordare nominală a statutului de membru de
onoare și de simpatizat sau alte hotărâri operative ale Biroului executiv, care
influențează, în mod direct, activitatea cotidiană a structurii teritoriale sau
a membrilor săi;
g - întocmește proiecția bugetului
de venituri și cheltuieli propriu;
h - ține evidența tuturor
membrilor și simpatizanților LIGII din structura teritorială la nivelul căreia
se organizează;
i - identifică modalități de
ajutorare și sprijinire a membrilor LIGII cu nevoi speciale din structura
proprie și organizează grupe/echipe care să acționeze pentru aplicarea
acestora.
Art 21
- pentru soluționarea problemelor administrative și financiare proprii, în
interiorul biroului sau pe lângă acesta, se pot organiza și pot funcționa
echipe de specialiști în domeniile de responsabilitate. Numărul echipelor,
specializarea, componența, atribuțiile, subordonarea și modalitatea concretă de
funcționare a acestora se stabilește de Biroul executiv care le organizează; din
grupe/echipe vor face parte membri ai LIGII, specialiști în domeniile de
activitate specifice, care consimt să desfășoare acest gen de activitate pe bază
de voluntariat.
Art. 22 - Comisia de
cenzori
a - se organizează la nivelul Consiliului
executiv și va funcționa cu sprijinul acestuia;
b - membri comisiei de cenzori se aleg de către Adunarea generală,
pentru un mandat de patru ani;
c - se subordoneaza si raspunde
numai in fata Adunarii generale si a Comitetului national;
d - își poate întocmi regulament
propriu de funcționare; prevederile regulamentului de funcționare nu pot fi
contrare prevederilor legislatiei specifice în vigoare și a prezentului statut;
regulamentul de funcționare va fi aprobat de Comitetul național și validat de
Adunarea generală;
e - va avea în componență membri
ai LIGII calificați în domeniile de activitate ale comisiei; din comisie vor
face parte cel puțin trei membri, dar numărul acestora poate crește în funcție
de sarcinile pe care le va avea aceasta de îndeplinit;
f - execută controlul financiar
intern al LIGII;
g - verifică din punct de vedere
al legislației, din domeniile specifice, în vigoare întreaga activitate
financiară și administrativă care se desfășoara de către LIGĂ;
h – întocmește, la termenele
stabilite, rapoarte asupra modului de desfășurare a activităților din domeniile
specifice și le prezintă Comitetului național și Adunării generale;
i - analizează și avizează, din
punct de vedere al legislației specifice în vigoare, toate sponsorizările
primite de LIGĂ, indiferent de natura, proveniența sau valoarea acestora,
prezentând concluziile și aprobările sale, în cel mai scurt timp, structurii căreia
i-a fost adresată sponsorizarea.
Art. 23 - echipele de specialiști
sau cele de ajutorare și sprijin pentru membri LIGII cu nevoi speciale se
organizează și funcționează la nivelul organelor de conducere care constată
situații și nevoi care pot conduce la organizarea acestora; acestea funcționează
sub directa conducere a structurii care le înființează; compunerea, atribuțiile,
mijloacele la dispozitie și modalitățile concrete de acțiune se stabilesc de
comun acord cu organul de conducere organizator; acestea vor funcționa atâta
timp cât vor exista condițiile care au condus la înființarea lor, după care vor
fi desființate de același organ de conducere care le-a înființat.
CAP. V RESURSE FINANCIARE ȘI
MATERIALE
Art. 24 - pentru îndeplinirea scopului
și a obiectivelor sale, LIGA folosește resurse financiare, materiale și
patrimoniul propriu.
Art. 25 - resursele financiare ale
LIGII provin din:
a -
contribuția inițială a fiecărui membru, depusă la aprobarea cererii de înscriere
în LIGA; cuantumul contribuției inițiale se stabilește în Comitetul național și
se validează în Adunare generală;
b - cotizațiile periodice achitate de
fiecare membru; cuantumul cotizațiilor se stabilește în Adunarea generală, la
propunerea Comitetului național;
c - venituri realizate din activități
comerciale directe;
d -
dobânzile și dividendele rezultate din plasarea sumelor colectate;
e - donații, sponsorizări sau alte
venituri obținute de la bugetul de stat sau bugetele locale;
f - alte venituri legal obținute.
Art.26 - resursele financiare ale LIGII
pot fi folosite pentru:
a - finanțarea activităților organizatorice,
de comunicare și administrative;
b - finanțarea activităților economico-productive
proprii;
c - recompensarea membrilor LIGII, care obțin
rezultate meritorii și remarcabile în îndeplinirea scopului și obiectivelor
LIGII;
d - ajutorarea membrilor LIGII aflați în
situații excepționale;
e - finanțarea de studii și cercetări în
probleme socio-profesionale desfășurate în scopul îmbunătățirii prevederilor
legislației care acționează asupra membrilor LIGII;
f - contribuții și cotizații la organizațiile
interne și internaționale la care s-a afiliat.
Art. 27 - disponibilitățile
financiare, în monedă națională sau străină se vor păstra în conturile bancare
deschise de LIGĂ la bănci din România; activitățile specifice se vor defășura
cu respectarea întocmai a legislației specifice în vigoare și cu respectarea în
totalitate a principiului transparenței și a controlului membrilor asupra
acestora, în orice moment.
Art. 28 - resursele materiale ale
LIGII provin din achiziții directe, donații, sponsorizări sau oricare altă sursă;
principiul de bază la procurarea oricărui bun material este respectarea în
totalitate a legislatiei specifice în vigoare; organele de conducere ale LIGII
organizează, conduc, verifică și răspund de activitatea administrativă și de
evidență a bunurilor LIGII; hotărârea de achiziționare a bunurilor materiale se ia în cadrul organelor
de conducere executivă și se aduce la cunoștința tuturor membrilor la prima
adunare a structurii; consiliul executiv verifică permanent aceste activități și
informează Comitetul național despre modul de desfășurare al acestora.
Art. 29 - toți membri au drept deplin
de proprietate, proporțional, asupra patrimoniului LIGII și pot, în orice
moment, să solicite să fie informați despre modul gestionării și utilizării acestuia.
Art. 30 - membri care se retrag din
LIGĂ sau și-au pierdut calitatea de membru din motivele imputabile prevăzute de
prezentul statut nu au niciun drept asupra patrimoniului LIGII.
CAP VI - DISPOZIȚII FINALE
Art. 31 - pentru realizarea
scopului și a obiectivelor propuse, LIGA va acționa prin toate mijloacele
legale la dispoziție.
Art. 32 - LIGA poate contracta
asistență juridică sau poate constitui structuri juridice proprii, formate din membri
cu pregătire și acreditare pentru a oferi asistență juridică sau pentru consilierea
și reprezentarea în instanță a structurilor și membrilor LIGII.
Art. 33 - LIGA poate organiza și
desfășura activități economico-productive cu respectarea întocmai a legislației
de specialitate în vigoare și a principiului transparenței totale față de membri
proprii.
Art. 34 - LIGA va confecționa și va
utiliza ștampile și însemne proprii; în cadrul relațiilor de colaborare cu
structuri similare naționale și internaționale, LIGA poate utiliza elemente de
reprezentare proprii (embleme, steaguri, insigne, efigii, medalii, fanioane,
antete, logo etc.); sigla și înscrisurile care vor fi inscripționate pe însemnele
reprezentative se aprobă de către Comitetul național.
Art. 35 - LIGA poate adopta, prin
hotărâri ale Adunării generale, imn si motto-uri reprezentative.
Art. 36 - prezentul statut este
documentul în baza căruia se desfășoară întreaga activitate a LIGII; în situația
în care, pe timpul aplicării prevederilor sale, se constată neconcordanțe între
prevederi și situațiile reale, organele de conducere pot hotărâ, conform competențelor,
adecvat realității urmând a propune modificarea și actualizarea statutului
conform celor constatate; Consiliul
executiv centralizează toate propunerile de modificare sau completare a
statutului și le prezintă Comitetului național în vederea avizării și aprobării
în prima Adunare generală.
Comentarii
Trimiteți un comentariu