Treceți la conținutul principal

Proiectul de Statut-în dezbatere



PROIECT

STATUT
LIGA PENTRU APĂRAREA DREPTURILOR PENSIONARILOR MILITARI - L.A.D.P.M.
CAP. I - DISPOZIȚII GENERALE

Art. 1 - Structura asociativă care face obiectul prezentului statut poartă denumirea LIGA PENTRU APĂRAREA DREPTURILOR PENSIONARILOR MILITARI - L.A.D.P.M.
           Art. 2 - LIGA PENTRU APĂRAREA DREPTURILOR PENSIONARILOR MILITARI - L.A.D.P.M. - denumita în continuare LIGA - este o structură asociativă care este constituită și funcționează în temeiul art. 40 al Constituției României, a Legii 502 din 2004, privind asociațiile pensionarilor, cu modificările și completările ulterioare și a prezentului statut, cu respectarea integrală regulilor democrației liber consimțite, a principiilor Declaraţiei Universale a Drepturilor Omului şi a Convenţiei Europene a Drepturilor Omului.
           Art. 3 - LIGA este persoană juridică română de drept privat, autonomă, neguvernamentală, fără scop patrimonial și apolitică.
           Art. 4 LIGA se înființează și va funcționa atâta timp cât vor exista motivele care au condus la constituirea ei.
           Art. 5 - LIGA are sediu propriu pentru structura centrală și sedii pentru filialele care funcționează în teritoriu.
          Art. 6 - LIGA are fonduri, mijloace materiale și patrimoniu propriu, constituite și utilizate în conformitate cu prevedrile legislației de specialitate în vigoare și a prezentului statut de către structuri proprii conform competențelor  conferite de organele sale de conducere.


CAP. II – SCOP SI OBIECTIVE
SCOP
             Art. 7 LIGA se constituie în scopul apărării tuturor drepturilor legale și morale ale membrilor săi în relațiile cu Statul român, reprezentat prin structurile sale din componența Sistemului de apărare, ordine publică și siguranță națională sau cu oricare alte structuri naționale și internaționale cu care aceștia intră în contact în derularea demersurilor pentru obținerea drepturilor care li se cuvin, precum și pentru a contribui prin toate mijloacele legale la dispoziție pentru îmbunătățirea condițiilor de viață și de trai a membrilor, a membrilor de familie și a urmașilor  acestora.
             Art. 8 APĂRAREA DEMNITĂȚII, ONOAREI MILITARE PRECUM ȘI LUPTA ÎMPOTRIVA DISCRIMINĂRII ÎNTRE MILITARI - reprezintă scopul fundamental al LIGII.
OBIECTIVE
             Art. 9 Pentru îndeplinirea scopului propriu, enunțat, LIGA își propune următoarele obiective:
    a - monitorizare permanentă a legislației de specialitate în vigoare în baza căreia se stabilesc drepturile specifice ale membrilor săi și implicarea permanentă și activă în procesul de elaborare și actualizare a acesteia;
    b - consilierea personalului de conducere al elementelor componente ale Sistemului de apărare, ordine publică și siguranță națională care au atribuțiuni de monitorizare a nivelului de trai al foștilor angajați cu elementele rezultate din analiza problemelor de viață ale membrilor săi, precum și participarea activă la identificarea soluțiilor optime și la aplicarea acestora în vederea soluționării lor;
    c - monitorizarea permanentă a activității structurilor statale cu atribuțiuni de aplicare a legislatiei specifice în mod deosebit în relația acestora cu membri proprii;
    d - consilierea și sprijinirea membrilor săi, prin toate modalitățile legale la dispoziție în demersul acestora de obținere a tuturor drepturilor legale care li se cuvin;
    e - participarea activă la toate formele de promovare și conservare a tradițiilor militare naționale;
     f - inițierea sau participarea la toate formele legale de protest civic organizate de alte structuri care au ca scop obținerea unor drepturi colective pentru membri săi;
     i - identificarea tuturor mijloacelor și posibilităților proprii și utilizarea acestora în sprijinirea membrilor săi care se confruntă sau solicită sprijin pentru rezolvarea unor probleme personale grave.   

CAP. III – MEMBRI - DREPTURI ȘI ÎNDATORIRI
            Art. 10 - LIGA este constituită din membri fondatori, membri, membri de onoare și simpatizanți.
   a - membri fondatori sunt membri care au inițiat și finalizat acțiunea de constituire a LIGII. Membri fondatori sunt menționați în ANEXA NR. 1 la prezentul Statut. La solicitarea acestora, membri fondatori pot face parte din orice organ de conducere al LIGII. Solicitările se consideră aprobate de facto, produc efecte imediat și vor fi doar validate in cadrul primei Adunări generale care va avea loc după depunerea solicitării;
   b - pot deveni membri ai ligii toți pensionarii militari, membri familiilor acestora și beneficiarii de pensii militare de urmaș - calitate dovedită cu documente legale în vigoare care au completat documentele statutare de înscriere, care consimt și respectă prevederile prezentului statut și hotărârile structurilor abilitate ale LIGII și care nu fac parte din alte structuri organizatorice care au obiect de activitate similar cu cel al LIGII;
    c - pot deveni membri de onoare ai ligii persoanele fizice sau juridice care și-au asumat prevederile statutului LIGII, au o contribuție morală, materială, financiară sau de altă natură cu implicații evidente în îndeplinirea scopului și obiectivelor LIGII. Statutul de membru de onoare este onorific, fără drept de a face parte din organele de conducere și de a vota, se acordă de către organele centrale de conducere abilitate ale LIGII la propunerea membrilor sau a filialelor teritoriale. Membri de onoare pot fi invitați la adunările generale, la ședințele organelor de conducere și pot fi membri ai delegațiilor care participă la întâlniri cu structurile cu care LIGA interacționează;
    d -  calitatea de simpatizant o au toți cei care recunosc și și-au asumat prevederile statutului LIGII, sprijină prin diferite modalități activitatea LIGII, nu îndeplinesc prevederile statutare pentru a deveni membru și își manifestă în scris dorința de a obține această calitate, iar organele de conducere abilitate ale LIGII le-au aprobat. Statutul de simpatizant este fără drept de a face parte din organele de conducere și de a vota. Simpatizanții pot fi invitați la adunările generale, la ședințele organelor de conducere și pot fi membri ai delegațiilor care participă la întâlniri cu structurile cu care LIGA interacționează.
OBLIGAȚII
               Art. 11 - Membri LIGII au urmatoarele obligații:
   a - să respecte statutul LIGII;
   b - să se implice activ pentru îndeplinirea scopului și a obiectivelor LIGII din proprie inițiativă sau la solicitarea organelor de conducere ale LIGII;
   c - să-și însușească întocmai hotărârile, deciziile și dispozițiunile adoptate în mod democratic în cadrul organelor de conducere ale LIGII și să se implice în îndeplinirea acestora;
   d - să-și achite obligațiile financiare statutar stabilite; neachitarea acestor obligații pentru o perioadă de doi ani atrage dupa sine pierderea de facto a calității de membru al LIGII;
    e - să-și declare apartenența politică la intrarea în LIGA sau la dobandirea  acesteia după ce a devenit membru și să nu desfășoare în cadrul LIGII activități politice specifice cu scopul afilierii și aservirii politice a LIGII sau a deturnării scopului și obiectivelor acesteia în interesul unor formațiuni politice sau structuri statale cu afectarea vădită a intereselor LIGII și în mod deosebit a intereselor membrilor acesteia. Încălcarea acestor prevederi atrage după sine pierderea calității de membru al LIGII în urma votului direct al organelor de conducere abilitate;
   f - să nu se erijeze în purtător de cuvânt al LIGII fără să fie mandatat în acest sens de organele de conducere abilitate și fără să aibă un mandat ferm din partea acestora;
    g - să nu facă în public afirmații defăimatoare la adresa LIGII, a structurilor de conducere, a membrilor fondatori, a membrilor de onoare, a membrilor sau a simpatizantilor. Eventualele probleme interne se vor clarifica și soluționa prin metode democratice, în interiorul LIGII, fără a se afecta astfel onoarea acesteia și a membrilor săi; 
   h - să sesizeze structurile de conducere abilitate ale ligii în situația în care constată acțiuni de imixtiuni politice în activitatea LIGII, precum și abateri de la prevederile statutului LIGII săvârșite de membri acesteia;    
   i - să popularizeze activitatea LIGII, modul în care aceasta acționează în sprijinul membrilor săi, precum și rezultatele obținute de aceasta în scopul atragerii de noi membri;
DREPTURI
                Art. 12 Membri LIGII au următoarele drepturi:
   a - să participe la adunările generale ale LIGII;
   b - să participe prin vot la alegerea componenței organelor de conducere ale LIGII;
   c - să facă propuneri și să fie ales pentru a face parte din organele de conducere ale LIGII. Membri LIGII  cu condamnări penale definitive nu vor putea face parte din organele de conducere ale LIGII, din Comisia de cenzori și nu vor putea fi desemnați să desfășoare activități administrative de gestionare a fondurilor financiare și a resurselor materiale;
   d - să participe la elaborarea și la aprobarea statutului LIGII;
   e - să inițieze sau să propună organelor de conducere abilitate activități sau acțiuni în folosul LIGII sau a membrilor acesteia;
   f - să beneficieze de rezultatele tuturor activităților specifice desfășurate de LIGĂ;
   g - să facă parte din echipele de specialiști și din echipele de întrajutorare reciprocă a membrilor organizate de LIGĂ; 
   h - să beneficieze de toate facilitățile pe care LIGA le poate asigura membrilor săi.
            Art. 13 - calitatea de membru se pierde în următoarele condiții:
    - la cerere, în termen de 30 de zile de la depunerea cererii la organul de conducere al structurii din care face parte;
    - pentru motivele imputabile prevăzute în prezentul statut;
   - în urma decesului.

CAP. IV – STRUCTURI ORGANIZATORICE ȘI DE CONDUCERE
ORGANIZARE
         Art. 14 - LIGA are în compunere o structură centrală și structuri teritoriale;
   a - structura centrală, în funcție de numărul de membri înscriși se poate organiza pe capitală și/sau pe filiale de sector;
   b - structurile teritoriale,  în funcție de numărul de membri înscriși se pot organiza zonal și/sau pe județe;
CONDUCERE
          Art. 15 - Organele de conducere ale LIGII sunt Adunarea generală, Comitetul național, Consiliul executiv,  Birourile executive și Comisia de cenzori. Principiile de bază pentru conducerea LIGII sunt voluntariatul și conducerea colectivă. Hotărârile, deciziile și dispozițiile adoptate cu majoritate simplă de voturi în organele de conducere devin obligatorii pentru structurile pe care acestea le reprezintă.
        Art. 16 - Adunarea generală
   a - este organul suprem de conducere al LIGII;
   b - se întrunește din doi în doi ani, în adunări ordinare sau ori de câte ori este nevoie, la propunerea Consiliului executiv și cu aprobarea Comitetului Național în adunări extraordinare;
   c - emite Hotărâri. Hotărârile se adoptă cu majoritatea simplă a voturilor membrilor participanți și se diseminează tuturor organelor de conducere ale LIGII și au caracter executoriu și obligatoriu pentru acestea și pentru toți membri LIGII. Fiecare organ de conducere va identifica și utiliza modalitățile optime de aducere la cunoștința membrior din structurile pe care le conduc a hotărârilor Adunării generale; 
   d - la Adunarea generală pot participa, direct sau prin reprezentanți, toți membri și membri fondatori ai LIGII;
   e - membri care vor participa la Adunarea generală și reprezentanții celor care hotărăsc să participe prin reprezentanți se vor constitui în delegații teritoriale: numărul participanților și componența nominală a delegațiilor se va stabili la nivelul structurilor centrale și teritoriale, prin vot direct, pe baza propunerilor făcute de membri acestora; 
   f - Adunarea generală
       - aprobă structura organizatorică și organele de conducere ale LIGII;
       - aprobă statutul LIGII și modificările aduse acestuia;
       - aprobă raportul prezentat de Comitetul național referitor la activitatea LIGII în perioada dintre două Adunări generale ordinare;
       - aprobă principalele direcții strategice de desfășurare a acțiunilor viitoare ale LIGII;
       - validează principalele decizii adoptate de Comitetul național în intervalul dintre două Adunări generale;
       - validează deciziile Comitetului național de afiliere, înfrățire sau asociere cu alte federații, organizații sau asociații naționale sau internaționale;
       - stabilește numărul de membri din care va fi format Consiliul executiv și asigură alegerea democratică a acestora;
        - validează compunerea numerică și nominală a Birourilor executive teritoriale;
       - stabilește funcțiile onorifice care se pot inființa în LIGĂ, drepturile și obligațiile acestora și asigură acordarea democratică a acestora. Deținătorii funcțiilor onorifice fac parte de facto din organele de conducere ale structurilor pe raza cărora își au domiciliul sau reședința;
        - validează membri de onoare desemnați de Comitetul național;
       - aprobă modalitățile propuse de Comitetul național de soluționare a problemelor care au condus la organizarea Adunării generale extraordinare;
       - aprobă contribuțiile bănești ale membrilor LIGII;
       - aprobă modalitățile de recompensare morală, financiară, materială sau de altă natură a membrilor LIGII, care s-au evidențiat în activitățile desfășurate de LIGĂ sau de structurile acesteia de conducere, validează și popularizează în cadrul LIGII membri, recompensele și rezultatele meritorii care au condus la acordarea acestora;
       - validează deciziile Comitetului național de utilizare a sponsorizărilor primite de LIGĂ;
   g - hotărârile Adunării generale se supun votului participanților se adoptă cu majoritatea simplă a voturilor, iar după adoptare devin obligatorii pentru toți membri LIGII. Fiecare membru participant la adunarea generală are dreptul la un singur vot. Delegații structurilor teritoriale, în afara votului propriu, pot vota și pentru membri care au hotărât să fie reprezentați la Adunarea generală de delegațiile teritoriale și au notificat în scris acest lucru. Notificările vor fi semnate de membrul respectiv și vor purta spre conformitate semnăturile membrilor Biroului executiv al structurii din care face parte membrul respectiv.   
             Art. 17 - Comitetul național                                                          
    a - este organul național de conducere a activității LIGII în intervalul dintre Adunările generale; mandatul este de patru ani; numarul membrilor va fi stabilit de Adunarea generală;

   b - se întrunește semestrial, în ședințe ordinare și se poate întruni în ședințe extraordinare, ori de câte ori situația o impune, la propunerea consiliului sau a birourilor executive;
   c - asigură aplicarea în practică a hotărârilor Adunării generale;
   d - din Comitetul național fac parte membri consiliului și ai birourilor executive;
   e - Comitetul național emite Decizii. Deciziile se adoptă cu majoritatea simplă a voturilor membrilor participanți și se diseminează Consiliului și birourilor executive; deciziile au caracter executoriu și obligatoriu pentru acestea și pentru toți membri din structurile pe care acestea le reprezintă. Fiecare organ de conducere va identifica și utiliza modalitățile optime de aducere la cunoștința membrilor din structurile pe care le conduc a deciziilor Comitetului național; 
   f - Comitetul național
     - aprobă afilierea, înfrățirea sau asocierea cu alte federații, organizații sau asociații naționale sau internaționale;
     - analizează și aprobă raportul Comisiei de cenzori referitor la executarea bugetară și descărcarea de gestiune;
     - analizează propunerile consiliului și ale birourilor executive de acordare a statutului de Membru de onoare și aprobă acordarea acestuia;
     - validează persoanele cărora li s-a acordat statutul de simpatizant;
     - aprobă bugetul de venituri și cheltuieli al LIGII:
     -  validează sponsorizările de orice natură primite de LIGĂ;
     - validează activitatea defășurată de consiliul și birourile executive in perioada dintre două comitete naționale;
     - aprobă modalitățile propuse de consiliul și birourile executive de soluționare a problemelor care au condus la organizarea Comitetului național extraordinar;
          Art. 18 Consiliul executiv
   a - conduce activitatea cotidiană a LIGII; mandatul este de patru ani;
   b - se întrunește de două ori pe lună sau ori de cate ori situația o impune;
   c - emite Dispoziții. Dispozițiile se adoptă cu majoritatea simplă a voturilor membrilor participanți și se diseminează tuturor birourilor executive sau numai punctual celor cărora le sunt destinate și au caracter executoriu și obligatoriu pentru acestea. Fiecare Birou executiv va identifica și utiliza modalitățile optime de aducere la cunoștința membrior din structurile pe care le conduc a dispozițiilor Consiliului executiv care sunt de interes pentru aceștia; 
   d - este format dintr-un număr impar de membri, astfel încât să se poată asigura adoptarea Dispozițiilor emise cu majoritate simplă de voturi. În situația în care numărul participanților la ședintă este cu soț, votul conducătorului ședinței va avea efect hotărâtor. De regulă, conducătorul ședinței consiliului executiv se stabilește prin vot, dar în situația în care la ședință participă unul din membri cărora li s-a acordat un rang onorific în LIGĂ, acesta va fi conducătorul de facto al acesteia. Daca la ședintă participă mai mulți membri care dețin rang onorific, conducătorul va fi cel ce deține rangul onorific cel mai înalt;
   e - centralizeaza propunerile de orice natură venite din partea birourilor executive sau a oricărui membru al LIGII, asigurând analizarea și soluționarea celor care intră în competența proprie, precum și centralizarea și prezentarea Comitetului național sau Adunării generale a propunerilor care sunt de competența acestora. Are obligația de a prezenta birourilor executive sau membrilor modalitatea de soluționare a tuturor propunerilor primite de la aceștia;
   f - ține evidența structurilor organizatorice, a organelor de conducere și a tuturor membrilor, precum și a simpatizanților LIGII:
   g - identifică modalități de ajutorare și sprijinire a membrilor LIGII cu nevoi speciale și organizează grupe/echipe care să acționeze pentru aplicarea acestora.
             Art 19 - pentru soluționarea problemelor administrative și financiare proprii, în interiorul consiliului sau pe lângă acesta, se pot organiza și pot funcționa echipe de specialiști în domeniile de responasbilitate. Numărul echipelor, specializarea, componența, atribuțiile, subordonarea și modalitatea concretă de funcționare a acestora se stabileste de Consiliul executiv. Din echipe vor face parte membri ai LIGII, specialiști în domeniile de activitate specifice, care consimt să desfășoare acest gen de activitate pe bază de voluntariat.
            Art 20 - Biroul executiv
   a - se constituie și organizează la nivelul structurilor teritoriale; mandatul este de patru ani; numarul membrilor va fi stabilit de structura ierarhic superioară;
   b - se întrunește de două ori pe lună sau ori de câte ori situația o impune;
   c - asigură conducerea operativă a structurilor teritoriale la nivelul cărora au fost organizate;
   d - este format dintr-un număr impar de membri, astfel încât să se poată hotărâ cu majoritate simplă de voturi. În situația în care numărul participanților la ședință este cu soț, votul conducătorului ședinței va avea efect hotărâtor. De regulă, conducătorul ședinței consiliului executiv se stabilește prin vot, dar în situația în care la ședintă participă unul din membri cărora li s-a acordat un rang onorific în LIGĂ acesta va fi conducătorul de facto al acesteia. Dacă la ședință participă mai mulți membri care dețin rang onorific, conducătorul va fi cel ce deține rangul onorific cel mai înalt. Biroul executiv nu emite documente de conducere, ia hotărâri cu caracter operativ, cu aplicabilitate imediată, care au caracter obligatoriu pentru toți membri structurilor la nivelul cărora sunt organizate;
   e - centralizează propunerile de orice natura venite din partea membrilor proprii, asigură analizarea și soluționarea celor care intră în competența proprie, precum și centralizarea și prezentarea organelor de conducere ierarhic superioare a celor care sunt de competența acestora. Are obligația de a prezenta membrilor modalitatea de soluționare a tuturor propunerilor făcute de aceștia;
   f - convoacă, organizează, conduce și asigură desfășurarea corespunzătoare a adunărilor membrilor structurilor din care fac parte. De regulă, adunările membrilor structurilor decid prin vot direct delegații la Comitetul național, aprobă proiectul bugetului de venituri și cheltuieli propriu, propunerile de acordare nominală a statutului de membru de onoare și de simpatizat sau alte hotărâri operative ale Biroului executiv, care influențează, în mod direct, activitatea cotidiană a structurii teritoriale sau a membrilor săi;
   g - întocmește proiecția bugetului de venituri și cheltuieli propriu; 
   h - ține evidența tuturor membrilor și simpatizanților LIGII din structura teritorială la nivelul căreia se organizează;
   i - identifică modalități de ajutorare și sprijinire a membrilor LIGII cu nevoi speciale din structura proprie și organizează grupe/echipe care să acționeze pentru aplicarea acestora.
             Art 21 - pentru soluționarea problemelor administrative și financiare proprii, în interiorul biroului sau pe lângă acesta, se pot organiza și pot funcționa echipe de specialiști în domeniile de responsabilitate. Numărul echipelor, specializarea, componența, atribuțiile, subordonarea și modalitatea concretă de funcționare a acestora se stabilește de Biroul executiv care le organizează; din grupe/echipe vor face parte membri ai LIGII, specialiști în domeniile de activitate specifice, care consimt să desfășoare acest gen de activitate pe bază de voluntariat.
              Art. 22 - Comisia de cenzori
   a - se organizează la nivelul Consiliului executiv și va funcționa cu sprijinul acestuia;
    b - membri comisiei de cenzori se aleg de către Adunarea generală, pentru un mandat de patru ani;
   c - se subordoneaza si raspunde numai in fata Adunarii generale si a Comitetului national;
   d - își poate întocmi regulament propriu de funcționare; prevederile regulamentului de funcționare nu pot fi contrare prevederilor legislatiei specifice în vigoare și a prezentului statut; regulamentul de funcționare va fi aprobat de Comitetul național și validat de Adunarea generală;  
   e - va avea în componență membri ai LIGII calificați în domeniile de activitate ale comisiei; din comisie vor face parte cel puțin trei membri, dar numărul acestora poate crește în funcție de sarcinile pe care le va avea aceasta de îndeplinit;
   f - execută controlul financiar intern al LIGII;
   g - verifică din punct de vedere al legislației, din domeniile specifice, în vigoare întreaga activitate financiară și administrativă care se desfășoara de către LIGĂ;
   h – întocmește, la termenele stabilite, rapoarte asupra modului de desfășurare a activităților din domeniile specifice și le prezintă Comitetului național și Adunării generale;
   i - analizează și avizează, din punct de vedere al legislației specifice în vigoare, toate sponsorizările primite de LIGĂ, indiferent de natura, proveniența sau valoarea acestora, prezentând concluziile și aprobările sale, în cel mai scurt timp, structurii căreia i-a fost adresată sponsorizarea.
         Art. 23 - echipele de specialiști sau cele de ajutorare și sprijin pentru membri LIGII cu nevoi speciale se organizează și funcționează la nivelul organelor de conducere care constată situații și nevoi care pot conduce la organizarea acestora; acestea funcționează sub directa conducere a structurii care le înființează; compunerea, atribuțiile, mijloacele la dispozitie și modalitățile concrete de acțiune se stabilesc de comun acord cu organul de conducere organizator; acestea vor funcționa atâta timp cât vor exista condițiile care au condus la înființarea lor, după care vor fi desființate de același organ de conducere care le-a înființat.

CAP. V RESURSE FINANCIARE ȘI MATERIALE
         Art. 24 - pentru îndeplinirea scopului și a obiectivelor sale, LIGA folosește resurse financiare, materiale și patrimoniul propriu.
         Art. 25 - resursele financiare ale LIGII provin din: 
    a - contribuția inițială a fiecărui membru, depusă la aprobarea cererii de înscriere în LIGA; cuantumul contribuției inițiale se stabilește în Comitetul național și se validează în Adunare generală;
     b - cotizațiile periodice achitate de fiecare membru; cuantumul cotizațiilor se stabilește în Adunarea generală, la propunerea Comitetului național;
    c - venituri realizate din activități comerciale directe;
    d - dobânzile și dividendele rezultate din plasarea sumelor colectate;
     e - donații, sponsorizări sau alte venituri obținute de la bugetul de stat sau bugetele locale;
     f - alte venituri legal obținute.
       Art.26 - resursele financiare ale LIGII pot fi folosite pentru:
   a - finanțarea activităților organizatorice, de comunicare și administrative;
   b - finanțarea activităților economico-productive proprii;
   c - recompensarea membrilor LIGII, care obțin rezultate meritorii și remarcabile în îndeplinirea scopului și obiectivelor LIGII;
    d - ajutorarea membrilor LIGII aflați în situații excepționale;
    e - finanțarea de studii și cercetări în probleme socio-profesionale desfășurate în scopul îmbunătățirii prevederilor legislației care acționează asupra membrilor LIGII;
    f - contribuții și cotizații la organizațiile interne și internaționale la care s-a afiliat.
               Art. 27 - disponibilitățile financiare, în monedă națională sau străină se vor păstra în conturile bancare deschise de LIGĂ la bănci din România; activitățile specifice se vor defășura cu respectarea întocmai a legislației specifice în vigoare și cu respectarea în totalitate a principiului transparenței și a controlului membrilor asupra acestora, în orice moment.
             Art. 28 - resursele materiale ale LIGII provin din achiziții directe, donații, sponsorizări sau oricare altă sursă; principiul de bază la procurarea oricărui bun material este respectarea în totalitate a legislatiei specifice în vigoare; organele de conducere ale LIGII organizează, conduc, verifică și răspund de activitatea administrativă și de evidență a bunurilor LIGII; hotărârea de achiziționare a  bunurilor materiale se ia în cadrul organelor de conducere executivă și se aduce la cunoștința tuturor membrilor la prima adunare a structurii; consiliul executiv verifică permanent aceste activități și informează Comitetul național despre modul de desfășurare al acestora.
          Art. 29 - toți membri au drept deplin de proprietate, proporțional, asupra patrimoniului LIGII și pot, în orice moment, să solicite să fie informați despre modul  gestionării și utilizării acestuia.
         Art. 30 - membri care se retrag din LIGĂ sau și-au pierdut calitatea de membru din motivele imputabile prevăzute de prezentul statut nu au niciun drept asupra patrimoniului LIGII.

CAP VI - DISPOZIȚII FINALE
            Art. 31 - pentru realizarea scopului și a obiectivelor propuse, LIGA va acționa prin toate mijloacele legale la dispoziție.
             Art. 32 - LIGA poate contracta asistență juridică sau poate constitui structuri juridice proprii, formate din membri cu pregătire și acreditare pentru a oferi asistență juridică sau pentru consilierea și reprezentarea în instanță a structurilor și membrilor LIGII.
             Art. 33 - LIGA poate organiza și desfășura activități economico-productive cu respectarea întocmai a legislației de specialitate în vigoare și a principiului transparenței totale față de membri proprii.
            Art. 34 - LIGA va confecționa și va utiliza ștampile și însemne proprii; în cadrul relațiilor de colaborare cu structuri similare naționale și internaționale, LIGA poate utiliza elemente de reprezentare proprii (embleme, steaguri, insigne, efigii, medalii, fanioane, antete, logo etc.); sigla și înscrisurile care vor fi inscripționate pe însemnele reprezentative se aprobă de către Comitetul național.
            Art. 35 - LIGA poate adopta, prin hotărâri ale Adunării generale, imn si motto-uri reprezentative.
             Art. 36 - prezentul statut este documentul în baza căruia se desfășoară întreaga activitate a LIGII; în situația în care, pe timpul aplicării prevederilor sale, se constată neconcordanțe între prevederi și situațiile reale, organele de conducere pot hotărâ, conform competențelor, adecvat realității urmând a propune modificarea și actualizarea statutului conform  celor constatate; Consiliul executiv centralizează toate propunerile de modificare sau completare a statutului și le prezintă Comitetului național în vederea avizării și aprobării în prima Adunare generală.             

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Scrisoare deschisa catre aliatul NATO

  Draga NATO! Suntem unii dintre aliatii tai… Chiar daca nu mai suntem in activitate si acum purtam   haina de rezervist noi ne consideram   aliatii tai pentru ca inca mai avem obligatii militare si mai mult ca sigur ca daca incep valurile dinspre rasarit o sa reimbracam haina militara si o sa punem mana pe arma pentru a ne apara si Tara dar si pe tine… Stiu ca iti este cam greu sa-ti amintesti de noi dar sa stii ca ti-am fost alaturi multi ani de zile… Si in Bosnia… si in Kosovo… si in Iraq… si in Afghanistan… cam peste tot pe unde tu aveai nevoie sa arati Lumii ca esti o forta si ca poti impune ordinea si pacea acolo unde iti faci prezenta… Cum nu ne stii…? Eram langa Iosif Silviu Fogarasi si Mihail Anton Samoila cand au fost doborati in Afganistan… Eram langa   Narcis Sonei cand a cazut in Kandahar… Eram langa Sandu Valerica Leu cand s-a stins in Zabul… Eram langa toti camarazii nostri care ti-au dat sangele si viata lor… Lina sa le fie odihn...

2 februarie 2022

  De-a lungul anilor LADPM a incerct sa gaseasca cele mai potrivite metode pentru a constientiza decidentii politici ca au o obligatie morala fata de militari. Indiferent de pozitia acestora… in retragere, in rezerva sau in activitate militarii au dat si dau pentru Tara lor si pentru societate tot ce li se cere si tot ce este nevoie pentru ca acestea sa-si poata duce existenta in conditii optime pentru viata, munca, instruire, odihna, relaxare, intr-un cuvant… existenta societatii sa nu fie perturbata de factori externi sau interni. Evident ca in schimbul acestei sigurante pe care o primeste societatea are niste obligatii fata de categoria militarilor. Istoria ne arata ca din cele mai vechi timpuri societatea romaneasca a stiut cum sa se achite de aceste obligatii, evident ca in functie de contextual contemporan… si a reusit sa lase militarii sa se concentreze mai mult pe problemele de pregatire si de aparare a Tarii, atunci cand a fost nevoie si mai putin pe problemele lor...

Unitatea pensionarilor militari…

  La aceasta ora militarii in rezerva si in retragere, indiferent de zona de provenienta reprezinta cea mai slaba zona a societatii contemporane. De ce spun asta…? Pentru ca in acest moment aceasta categorie a suportat si suporta fara nicio reactie cele mai flagrante nedreptati posibile si nu numai din punct de vedere financiar… Pana acum toate categoriile sociale, fie prin reprezentarea sindicala, fie prin unitatea de breasla au reusit sa determine guvernantii sa nu-si bata joc in ultimul hal de membrii lor asa cum se intampla cu rezervistii militari. De ce se intampla asta… Simplu… Militarii activi au fost constransi prin prevederi legislative, prin amenintari, prin pedepse si nu de putine ori prin mita si manevrare politica sa se tina deoparte de problemele rezervistilor. Asa ca, militarii in rezerva si in retragere s-au trezit singuri intr-un disproportionat razboi cu guvernantii… Si chiar si in aceasta stare tot ar mai fi fost sperante dar… guvernantii inarma...