Aveti mai jos sub forma de pagini word statutul LADPM in tabel cu rubrici pentru modificarile pe care doriti sa le facem.
TERMEN pt. transmiterea propunerilor de modificare a STATUTULUI : 01 Martie 2018. Propunerile vor fi trimise pe adresa de e-mail ladpmcentral@gmail.com
TERMEN pt. transmiterea propunerilor de modificare a STATUTULUI : 01 Martie 2018. Propunerile vor fi trimise pe adresa de e-mail ladpmcentral@gmail.com
Propuneri de modificare a
STATUTULUI
LIGII PENTRU APARAREA DREPTURILOR PENSIONARILOR
MILITARI
Articol nr.
|
Forma
actuala
|
Forma propusa
|
Motivatie
|
Initiator
|
Forma adoptata
|
TITLU
|
"LIGA PENTRU APARAREA DREPTURILOR PENSIONARILOR MILITARI –
L.A.D.P.M."
|
"LIGA PENTRU APARAREA DREPTURILOR PENSIONARILOR MILITARI –
LADPM"
|
Conform
regulilor gramaticale, la acronime nu se mai pune punct
|
|
|
|
CAP. I- DISPOZITII GENERALE
|
|
|
|
|
Art.
1
|
Membrii fondatori menţionati în Tabelul anexă nr.1- parte
integrantă a prezentului document -, reafirmând adeziunea la Constituţia
Romaniei,la idealurile şi principiile Declaraţiei Universale a Drepturilor
Omului şi Convenţiei Europene a Drepturilor Omului, în calitate de membrii
fondatori, în baza Legii nr.502/2004 care reglementează dreptul asociativ al
pensionarilor, ne exprimăm libera voinţă de constituire a unei asociatii la
nivel naţional.
|
|
|
|
|
Art.
2
|
Organizatia care face obiectul prezentului statut poartă
denumirea de „Liga pentru Apararea Drepturilor Pensionarilor Militari – L.A.D.P.M.”
|
Organizatia care face obiectul prezentului statut poartă
denumirea de „Liga pentru Apararea Drepturilor Pensionarilor Militari –
LADPM.”
|
Idem
TITLU
|
|
|
Art.
3
|
Sediul ligii este în Bucureşti,str. Chitila Triaj nr.4,
bloc2, sector 6
|
|
|
|
|
Art.
4
|
Liga
este persoană juridică română de drept privat, autonoma,neguvernamentală,
fără scop patrimonial si apolitica, potrivit cu legislaţia în vigoare pe plan
national,european şi international la care Romania este parte semnatară şi cu
prevederile propriului Statut.
|
|
|
|
|
Art.
5
|
Liga
se înfiinţează pe o durată nelimitată de timp.
|
|
|
|
|
Art.
6
|
Fondurile,
mijloacele materiale şi patrimoniul L.A.D.P.M.
6.1. La data constituirii, patrimoniul iniţial al Ligii este în valoare de 700 lei provenit din contributia fiecărui asociat fondator.Patrimoniul Ligii se va reflecta în registrele contabile ale Ligii, în conformitate cu prevederile legale aplicabile. Disponibilităţile băneşti, în monedă românească sau străină, vor fi păstrate în conturi bancare deschise la bănci din România, respectând legislaţia în vigoare şi principiul transparenţei. 6.2. Mijloacele băneşti ale ligii provin din: 6.2.1. contributia fiecarui asociat fondator la constituirea patrimoniului initial în cuantumul stabilit prin consens; 6.2.2. cotizatiile membrilor asociati, în cuantumul anual stabilit ,periodic, in adunarile generale; 6.3.3. taxa de asociere , pentru fiecare nou membru, stabilita periodic prin hotararea organelor executive; 6.2.4. dobanzile si dividentele rezultate din plasarea sumelor; 6.2.5. dividendele societatilor comeriale infiintate de liga; 6.2.6. venturi realizate din activitati economice directe; 6.2.7. donatii,sponsorizări sau legate; 6.2.8. resurse obtinute de la bugetul de stat sau bugetele locale; 6.2.9. alte venituri prevazute de lege. 6.3. Fondurile ligii se folosesc pentru: finantarea activitatii organizatorice, economico-productive, administrative, ajutoare in cazuri exceptionale, activităti şi actiuni social-cultural-artistice sau spotive, efectuarea de studii si cercetari în probleme socio-profesionale, contributii la fondurile organizatiilor internationale la care s-a afiliat, în conformitate cu prevederile bugetului ligii.Cuantumurile vor fi apreciate de la caz la caz, în limitele prevazute in bugetul aprobat. 6.4. Asociatii membri care sunt exclusi din liga nu au nici un drept asupra patrimoniului ligii. 6.5. Asociatii membri care se retrag din liga nu au nici un drept asupra patrimoniului ligii.. 6.6. Anual, Comitetul National al Ligii va prezenta in adunarea generala situatia executiei bugetare pentru perioada anterioară. |
|
|
|
|
Art.
7
|
La
cererea asociatilor membri, Liga poate delega reprezentanti să trateze şi să
asigure aplicarea în practică a urmatoarelor:
- reprezentarea şi asigurarea drepturilor şi intereselor membrilor săi în forme democratice şi legale; - reprezentarea în fata instantelor judecătoresti şi în fata forurilor legislative a drepturilor şi intereselor membrilor săi; - informarea membrilor săi; - colaborarea, prin parteneriate sau protocoale de colaborare,cu organismele asociative nationale sau internationale; |
|
|
|
|
Art.
8
|
Fiind
o organizatie independentă şi autonomă, fără afiliere la partide sau alte
mişcări politice, Liga îşi eleborează reglementari proprii, îşi alege liber
reprezentantii şi îşi formulează programe proprii de actiune.
|
|
|
|
|
Art.
9
|
Autoritătiile
publice şi administratitve nu pot interveni pentru a limita sau întrerupe
exercitarea drepturilor prevăzute în prezentul statut.
|
|
|
|
|
|
CAP. II – SCOP SI OBIECTIVE
|
|
|
|
|
Art.
10
|
Liga
se constituie in scopul:
a) apararea demnitatii si onoarei militare la nivelul camarazilor din NATO si Uniunea Europeana cu respectarea intocmai a traditiilor nationale ; b) apărării dreptului fiecăruia dintre membrii săi la o pensie calculată şi acordată în condiţiile legii care respecta legislatia si jurisprudenta Uniunii Europene, tratatele si protocoalele la care Romania este parte semnatara, precum şi la alte drepturi de asigurări sociale, potrivit legii ; c) reprezentării membrilor asociaţiei în raporturile cu instituţiile administraţiei publice locale şi centrale, în vederea obţinerii, în condiţiile legii si jurisprudentei romanesti si europene, a drepturilor cuvenite acestora; d) participarea activa la imbunatatirea actelor normative ce reglementeaza problemele pensionarilor, in general, si a celor militari, in special; e) organizării de activităţi recreative, culturale şi sportive,pentru pensionari şi familiile acestora; f) organizării unor activităţi de ajutorare şi asistenţă socială pentru pensionari, în colaborare cu instituţiile specializate ale administraţiei publice. |
|
|
|
|
Art.
11
|
Pentru
îndeplinirea acestui scop Liga îşi propune urmatoarele obiective:
a) monitorizarea permanenta a modului in care sunt respectate demnitatea,onoarea si traditiile militare si interventia prin toate mijloacele legale pentru combaterea oricarei incercari de atingere a acestora; b) reprezentarea, promovarea, susţinerea şi apărarea interesele membrilor asociati, în faţa organelor puterii legislative şi executive – centrale şi locale -, a altor organe şi organizaţii din ţară şi străinătate; c) participarea la iniţierea, elaborarea şi promovarea actelor normative în domeniul protectiei şi asistentei sociale şi medicale atat pentru membrii structurilor asociate,cat şi pentru familiile acestora d) participarea activa la toate formele de promovare si conservare a traditiilor militare Romanesti; e) militarea fermă pentru respectul cuvenit slujitorilor tării în haină militară, a urmaşilor acestora, pentru păstrarea şi cultivarea valorilor morale şi a traditiilor istorice ale poporului roman, a valorilor euroatlantice, a drepturilor şi libertătilor fundamentale ale omului stipulate în Constitutia Romaniei, Declaratia Universală a Drepturilor Omului şi Conventia Europenă a Drepturilor Omului, şi altor documentele interne şi internationale in domeniu. |
|
|
|
|
|
CAP.III- MEMBRII LIGI, DREPTURILE SI
INDATORIRILE ACESTORA
|
|
|
|
|
Art.
12
|
Liga
este constiutita din membrii fondatori, membrii, membrii de onoare si
simpatizanti
12.1. Calitatea de membru fondator al Ligii o are : membrul care indeplinind prevederile art.12.2. au initiat si finalizat actiunea de constituire a Ligii in conformitate cu prevederile legale; 12.2. Calitatea de membru al Ligii o au: pensionarii militari, membrii familiilor acestora si beneficiarii de pensii militare de urmas, calitate dovedita cu acte legale, care recunosc si respecta prevederile statutului Ligii si completeaza adeziunea de inscriere; 12.3. Calitatea de membru de onoare al Ligii o au:persoanele fizice sau juridice care respecta prevederile statutare si sprijina substantial ,material si financiar, activitatea ligii 12.4. Calitatea de simpatizant o au: toti cei care recunosc statutul Ligii, isi exprima adeziunea la acesta si sprijina material si moral activitatile si actiunile Ligii |
|
|
|
|
Art.
13
|
La
solicitatrea scrisă a unui membru , acesta se poate retrage din Liga, în
termen de 30 de zile de la data înregistrării cererii cu respectarea art.6
punctul 6.5.
|
|
|
|
|
Art.
14
|
La solicitatrea scrisă a unui membru , acesta
se poate retrage din Liga, în termen de 30 de zile de la data înregistrării
cererii cu respectarea art.6 punctul 6.5.
|
|
|
|
|
Art.
15
|
Drepturile
membrilor Ligii
15.1. Membri fondatori ai Ligii au urmatoarele drepturi: 15.1.1. - cu votul majoritar al fondatorilor sa se propuna Adunarii Generale,spre aprobare orice fel de modificare referitoare la: statut,componenta organelor de conducere,aprobarea afilierii Ligii la structuri interne sau internationale legal constituite,excluderea membrilor care încalcă grav prevederile statutare |
|
|
|
|
Art.
16
|
Din
statut decurg drepturile care revin membrilor şi anume:
16.1 - pot fi aleşi în orice functie a Ligii, cu conditia respectarii art.15; 16.2 - pot initia actiuni si înainta propuneri în cadrul Ligii; 16.3 - au dreptul de a utiliza serviciile Ligii; 16.4 – de a sesiza organelor de conducere orice incercare sau actiune de denigrare a demnitatii si onoarei militare ; 16.5 - de a participa prin reprezentanti desemnati la , Adunările Generale şi sedintele Comitetului National al Ligii. |
|
|
|
|
Art.
17
|
Membri
Ligii au următoarele obigatii:
17.1 - de a respecta statutul Ligii; 17.2 - de a coopera şi ajuta la realizarea obiectivelor Ligii; 17.3 - de a achita anual cotizatia la nivelul cuantumului stabilit; 17.4 -în cazul neachitării cotizatiei timp de doi ani consecutiv, Comitetul National al Ligii va pune în discutie excluderea asociatului respectiv; 17.5 - de a nu impiedica aplicarea de către ceilalti asociati a hotararilor luate în conditii statuare şi legale şi cu care unul sau mai multi membri nu au fost de acord; 17.6 – de a nu face afirmatii in numele si pentru Liga fara aprobarea Comitetului National. |
|
|
|
|
|
CAP.IV- STRUCTURA ORGANIZATORICA A L.A.D.P.M.
Liga
are următoarea structură organizatorică: Adunarea Generala a Asociatilor,
Comitetul National, Biroul Executiv, Presedintele Ligii,
Prim-vicepresedintele Ligii si Secretarul General.
|
CAP.IV- STRUCTURA ORGANIZATORICA A LADPM
Liga are următoarea structură organizatorică: Adunarea
Generala a Asociatilor, Comitetul National, Biroul Executiv, Presedintele
Ligii, Prim-vicepresedintele Ligii si Secretarul General
|
|
|
|
Art.
18
|
Adunarea
Generala se intruneste anual fiind convocată de catre Presedinte pe baza
hotărarii Comitetului National al Ligii. 18.1.1. La Adunare participă membri
Comitetului National, secretariatului general, comisiei de cenzori membri
fondatori ,presedintii birourilor filialelor teritoriale si cate o delegatie
a acestora; numarul total, obligatoriu, al delegatilor rezultand din adunarea
tututror celor enumerati 18.1.2. Norma de reprezentare pentru constituirea
fiecarei delegatii se stabileste ,de Comitetul National al Ligii,cu cel putin
trei luni inainte de convocarea adunarii si se comunica filialelor
teritoriale; 18.1.3. Delegatiile se stabilesc de către fiecare filiala
18.1.4. Lista delegatilor se va comunica în scris la sediul central al Ligii
cu cel putin 15 zile înainte de începerea lucrărilor Adunarii Generale;
18.1.6. Fiecare delegat are dreptul la un singur vot ce se exercita personal
nu prin procura; 18.1.7. Mandatul delegatilor este valabil pană la Adunarea
urmatoare. 18.1.8. In orice moment al mandatului, delegatii pot fi revocati
sau înlocuiti in baza unor documente fundamentate. 18.1.9.. Pentru a putea fi
statutară, Adunarea Genarala trebuie sa întrunească un quorum de jumatate
plus unu din totalul obligatoriu al delegatilor, la începutul fiecarei zile a
lucrărilor. 18.1.10. Hotărarile se adoptă cu o majoritate simplă din numarul
total al delegatilor prezenti, prin vot deschis. 18.1.11. Adunarea decide
prin vot deschis dacă anumite hotărari se fac prin vot secret. 18.1.12.
Adunarea are urmatoarele competente: a) adoptă sau modifică Statutul Ligii,
cu respectarea prevederilor articolului 12.1 si 12.2 tinand cont permanent de
interesele membrilor asociati; b) aprobă raportul de activitate al
Comitetului National al Ligii; c) se pronuntă asupra executiei bugetare şi
descărcării de gestiune a conducerii executive a Ligii; d) se pronuntă asupra
Raportului Comisiei de Cenzori; e) aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli
al Ligii; f) aprobă Programul de activitate pentru perioada dintre adunarile
generale; g) validează hotărarile Comitetului National; h) validează
excluderea sau retragerea unor membri din Liga; i) analizează şi hotărăşte
asupra propunerilor, reclamatiilor, sesizărilor şi petitiilor adresate
Adunarii Generale; j) validează afilierea şi înfrătirea cu alte organizatii
şi federatii nationale şi internationale; k) stabileste contizatia membrilor
pentru perioada urmatoare; m) deleaga unele din competentele sale Comitetului
National.
18.2. – Adunarea Generala Extraordinara In cazuri deosebite, la solicitarea scrisă, bine motivată a preşedintelui sau a cel putin jumătate din componentii Comitetului National, se convoacă Adunarea Generala Extraordinară care poate indeplini toate atributele Adunarii Generale Ordinare sau numai o parte din acestea. 18.3. – COMITETUL NATIONAL 18.3.1. Comitetul National este compus din Presedinte, Prim-vicepresedinte, Secretar General si doi vicepresedinti, carora li se adaugă 2 (doi) membri supleanti si presedintii filialelor teritoriale. Membrii Comitetului National au un mandat de 4 (patru) ani si sunt alesi de Adunarea Generala.Presedintele, Prim-vicepresedintele, vicepresedintii, membri supleanti si Secretarul General ai Comitetului National sunt alesi nominal de Adunarea Genarala. 18.3.2. – Adunarea Comitetul National 18.3.2.1. Se întruneste semestrial, între conventii, fiind convocată de catre Preşedinte, conform planului de activitati sau la propunerea a jumatate plus unu din membrii Comitetului National; 18.3.2.2. La adunare participă membrii Comitetului National si eventual invitati. 18.3.2.3. Aprobă : a) raportul de activitate al Comitetului National intre adunari.; b) se pronuntă asupra executiei bugetare şi descărcării de gestiune a conducerii executive a Ligii si le prezinta spre aprobare Adunarii Generale; c) se pronuntă asupra Raportului Comisiei de Cenzori ; d) intocmeste bugetul de venituri şi cheltuieli al Ligii si il prezinta spre aprobare Adunarii Generale.; e) intocmeste Programul de activitate si il prezinta spre aprobare Adunarii Generale . 18.3.2.4. Nu pot fi aleşi in Comitetul National persoanele fizice care care au codamnari definitive. Cazurile de incopatibilitate sunt analizate de Comitetul National care poate decide prin vot dacă reprezentatul respectiv poate face parte din Comitet. 18.3.2.5. Membrii Comitetului National şi ai Comisiei de Cenzori sunt solidar răspunzatori pentru daunele cauzate prin hotărarile adoptate de acestea, atat fată de terti, cat şi fată de persoana juridica însăşi. 18.3.2.6. Membrii Comitetului National pot fi revocati de catre Adunarea Generala la propunerea Biroului Executiv. 18.3.2.7. Orice membru al Comitetului National care obstructioneaza în mod repetat lucrările acestuia, fără ca prin aceasta să sustină interesele membrilor Ligii, va fi avertizat , în scris, in caz de recidiva va fi exclus. 18.3.2.8. Comitetul National îşi desfaşoară activitatea sub conducerea şi coordonarea Presedintelui . 18.3.2.9. Comitetul National analizează şi stabileşte atributiunile şi regulamentul de functionare pentru fiecare Departament in parte. 18.3.2.10. Hotărarile Comitetului National sunt hotărari executorii. 18.3.2.11. Hotărarile adoptate de Consiliului National se semnează de Preşedinte şi de Secretarul General. 18.3.2.12. Adunarile sunt statutare dacă intrunesc un quorum de ½ plus 1 din totalul reprezentantilor. 18.3.2.13. Activitatea Comitetului National are la bază documente scrise (propuneri, reclamatii, sesizări, petitii).Documentele scrise se depun la sediul central al Ligii şi vor purta viza Biroului filialei. 18.3.2.14. Documentele vor fi înregistrate şi rezultatele vor fi communicate în maxim 30 de zile in scris. 18.3.2.15. Audientele se programeaza la sediul central al Ligii. 18.3.2.16. Liga va fi reprezentătă,la toate nivelele structurilor consultative ale administratiei centrale şi locale. 18.3.2.17. Comitetul National desemnează, in scris sau prin acreditare reprezentanti ai Ligii ca observatori în comisiile nationale sau ministeriale care decid probleme specifice membrilor sai. 18.3.2.18. Hotărarile se adoptă cu o majoritate de ½ + 1 din numărul total al membrilor prezenti. 18.3.2.19. Comitetul National decide prin vot dacă anumite hotărari se iau prin vot secret. 18.3.2.20. Comitetul National are următoarele atributiuni : a) este obligat sa aducă la indeplinire hotărarile Adunărilor generale; b) sa analizeze problemele curente şi sa adopte măsuri privind activitatea Ligii intre Adunarile Generale; c) analizează proiecte si acte normative elaborate de organelle legislative şi face propuneri de îmbunătătire a lor; d) analizează propunerile pentru organizarea unor forme legale de protest; e) stabileste componenta Comisiei pentru negocierea revendicarilor; f) hotărăste modalitatile de solidaritate şi sprijin cu actiunile altor structuri asociative cu care Liga are protocoale de colaborare; g) hotărăşte asupra afilierii la unele federatii nationale şi înfrătirii cu alte organizatii internationale; h) hotărăşte asupra cererii de aifiliere a unor asociatii, fundatii la L..A.D.P.M.; i) hotărăşte asupra retragerii, suspendării sau excluderii unor asociatii din L.A.D.P.M. j) face propuneri pentru modificarea Statutului Ligii; k) aprobă structura comisiilor L.A.D.P.M; l) validează candidaturile pentru Comisia de Cenzori; m) indeplineste si atributiile Adunarii Genrale a Asociatiilor intre sesiuni cu obligativitatea ca hotararile luate in acest sens sa fie supuse validarii primei Adunari Generale. 18.4. - PRESEDINTELE LIGII PENTRU APARAREA DREPTURILOR PENSIONARILOR MILITARI. 18.4.1 Este şi preşedinte al Consiliului National si al Biroului Executiv departamentelor social si educativ - recreativ reprezentand legal Liga în relatia cu tertii. 18.4.2 Semnează, impreună cu secretarul general, hotărarile Comitetului National si ale Biroului Executiv. 18.4.3 Hotărăşte, împreună cu Comitetul National asupra înfiintării departamentelor şi serviciilor, în functie de necesitatile efective ale Ligii. 18.4.4 Convoacă adunările Consiliului National si sedintele Biroului Executiv al L.A.D.P.M.. 18.4.5 Solicită, în scris, convocarea Adunarii Generale. 18.4.6 Conduce, controlează, coordonează activitatea Comitetului National si Biroului Executiv. 18.4.7 Aprobă raportele de activitate al Comitetului National si ale Biroului Executiv ale L.P.A.D.M.. 18.4.8 Se pronuntă asupra executiei bugetare şi descărcării de gestiune a conducerii executive a federatiei. 18.4.10 se pronuntă asupra Raportului Comisiei de Cenzori. 18.4.11 certifică, prin semnătură, aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli si aproba Programului de activitate pentru perioada dintre adunari. 18.4.12. Coordoneaza nemijlocit departamentul juridic al Ligii. 18.4.13. In lipsa Presedintelui atributiile, drepturile si indatoririle sunt preluate de Prim-vicepresedinte sau, dupa caz de Secretarul General. 18.5. – PRIM-VICEPRESEDINTELE LIGII PENTRU APARAREA DREPTURILOR PENSIONARILOR MILITARI. 18.5.1. Este şi prim - preşedinte al Comitetului National si al Biroului Executiv preluand integral atributiile presedintelui cand acesta este plecat din tara sau este in imposibilitatea indeplinirii atributiilor; 18.5. 2. organizeaza si urmareste buna organizare si desfasurare a adunarilor Comitetului National si sedintelor Biroului Executiv in conformitate cu prevederile statutare; 18.5.3. coordoneaza activitatea departamentelor şi serviciilor, in general, si conduce nemijlocit activitatea departamentelor social si educativ – recreativ, în functie de necesitatile efective ale Ligii; 18.5.4. indruma si coordonează activitatea Comitetului National si Biroului Executiv si conduce nemijlocit departamentele social si educativ - recreativ conform ; 18.5.5. impreuna cu Secretarul General urmareste indeplinirea obiectivelor statutare si activitatile din planurile de activitati. 18.5.6. are si drepturile si indatoririle stipulate in Regulamentul de Organizare si Functionare al Ligii Pentru Apararea Drepturilor Militarilor. 18.6. – SECRETARUL GENERAL AL LIGII PENTRU APARAREA DREPTURILOR PENSIONARILOR MILITARI. 18.6.1 Este şi Secretar General al Comitetului National şi al Biroului Executiv ,prelund integral atributiile presedintelui cand acesta si Prim-vicepresedintele sunt plecati din tara sau sunt in imposibilitatea indeplinirii atributiilor; 18.6.2. impreuna cu Prim-vicepresedintele organizeaza si urmareste buna organizare si desfasurare a sedintelor Biroului Executiv si adunarile Comitetului National in conformitate cu prevederile statutare; 18.6.3. organizeaza tinerea evidentei membrilor Ligii si coordoneaza activitatea departamentului economico-financiar , în functie de necesitatile efective ale Ligii; 18.6.4. indruma si coordonează activitatea de redactare a rapoartelor, informarilor, comunicatelor si oricaror alte documente de interes public si le prezinta spre aprobare Presedintelui; 18.6.5. impreuna cu Prim-vicepresedintele urmareste indeplinirea obiectivelor statutare si activitatile din planurile de activitati. 18.6.6. are si drepturile si indatoririle stipulate in Regulamentul de Organizare si Functionare al Ligii pentru Apararea Drepturilor Militarilor 18.7 BIROUL EXECUTIV organizeaza si conduce activitatea operativa a Ligii intre Adunarile Consiliului National. 18.7.1 Este compus din Presedinte, Primvicepresedinte, Secretar General si doi vicepresedinti, carora li se adaugă 2 (doi) membrii supleanti care sunt aceeasi cu cei ai Comitetului National si indeplinesc aceleasi atriutii cu cele ale Comitetului National in perioada dintre Adunarile acestuia. 18.7.2 Redactează raportul propriu de activitate privind modul de îndeplinire a mandatului încredintat, privind executia bugetuli de venituri şi cheltuieli aferent perioadei trecute, diverse aspecte sau propuneri pentru perioada urmatoare pe care pe prezinta Adunarii Comitetului National. 18.7.3 Membrii Biroului Executiv ai Ligii informeaza periodic Comitetul National despre activitatea lor ; 18.7.4 Mandatele membrilor Biroului Executiv, inclusiv presedintele executiv, sunt de 4 ani, numărul de mandate nefiind limitative. 18.7.5 Comisiile pe specialitati:- se infiintează prin aprobarea Comitetului National, la propunerea Biroului Executiv si îşi desfăşoară activitatea conform hotătrarilor Comitetului National. 18.7.6 Alte atributiile ale membrilor Biroului Executiv, ai Comitetului National si ai Comisiilor de specialitate se stabilesc prin Regulamentul de Organizare si Functionare intocmit si aprobat in prima faza de membrii Biroului Executiv , urmand a fi validat la prima Adunare Generala. 18.8 – COMISA DE CENZORI are urmatoarele atributii: (1) Controlul financiar intern al asociatiei pensionarilor este asigurat de comisia de cenzori. (2) In exercitarea competentei sale, comisia de cenzori indeplineste urmatoarele atributii principale: a) verifica modul in care este administrat patrimoniul Ligii; b) intocmeste rapoarte pe care le prezinta adunarii generale; c) poate participa la adunarile Comitetului National si la sedintele Biroului Executiv, fara drept de vot; d) indeplineste orice alte atributii prevazute in statut, in Regulamentul de Organizare si Functionare sau stabilite de adunarea generala. (3) Comisia de cenzori este alcatuita din 3 specialisti (economişti, contabili, casieri, juristi, ingineri . Membrii comitetului asociatiei nu pot fi cenzori. (economişti, contabili, casieri, juristi, ingineri (4) Regulile generale de organizare si functionare a comisiei de cenzori sunt cele prevazute in statutul Ligii . Comisia de cenzori isi poate elabora un regulament propriu de functionare. (5) Alegerea Comisiei de Cenzori se face o dată la 4 ani de catre Adunarea Generala prin votul a ½ + 1 din numărul delegatilor prezenti. Propunerile nominale se fac de Biroului Executiv. |
|
|
|
|
|
CAP. V- REORGANIZAREA SI DIZOLVAREA LIGII
|
|
|
|
|
Art.
19
|
Liga se poate dizolva în cadrul Adunarii Generale conform prevederilor
legale.
|
Liga se poate dizolva prin Hotararea Adunarii Generale conform prevederilor
legale.
|
|
|
|
Art.
20
|
Hotărarea
de dizolvare va prevede în mod expres şi modalitatea de împărtire a
patrimoniului. Articolul 21. Reorganizarea Ligii se va hotărî în cadrul
Adunarii Generale, cu ¾ din numarul total al delegatilor conform normei de
reprezentare. Articolul 22. Reorganizarea Ligii se va realiza prin
operatiunea juridică a fuziunii, într-una din cele doua forme ale sale:
absorbtie sau contopire, în functie de necesitătile ulterioare, în conditii
legale.
|
|
|
|
|
Art.
21
|
Reorganizarea
Ligii se va hotărî în cadrul Adunarii Generale, cu ¾ din numarul total al
delegatilor conform normei de
reprezentare.
|
|
|
|
|
Art.
22
|
Reorganizarea
Ligii se va realiza prin operatiunea juridică a fuziunii, într-una din cele
doua forme ale sale: absorbtie sau contopire, în functie de necesitătile
ulterioare, în conditii legale.
|
|
|
|
|
|
CAP. VI- MIJLOACE DE ACTIUNE ALE LIGII
|
|
|
|
|
rt.
23
|
Pentru
a realiza obiectivele, Liga va actiona prin următoarele mijloace :
- negociere; - mediere şi conciliere a divergentelor ; - interpelarea forurilor legislative, judecătoreşti, executive şi administrative şi purtarea de tratative cu acestea, dacă hotararile lor contravin drepturilor sau intereselor legale sau statutare ale membrilor Ligii; - petitie, protest, întrunire, demonstratie, miting, marş şi alte mijloace legale; - sesizarea organizatilor similare interne şi/sau internationale, în cazul în care este necesar să se organizeze actiuni interne şi/sau internationale de solidaritate cu actiunile membrilor Ligii. - sesizarea altor organisme interne şi internationale competente. |
|
|
|
|
|
CAP. VII- DISPOZITII FINALE SI TRANZITORII
|
|
|
|
|
Art.
24
|
Hotărarea
judecătorească definitivă de constituire, actul constitutiv,statutul şi
regulamentul de organizare şi functionare sunt documente pe baza cărora Liga
este organizată şi functionează în conditiile legii.
|
|
|
|
|
Art.
25
|
Pe baza prezentului statut, Liga îşi
realizează în mod autonom scopul, obiectivele, drepturile şi modul de
functionare.
|
|
|
|
|
Art.
26
|
In cazul in care hotărarile luate în forurile
administrative, juridice sau legislative contravin drepturilor sau
intereselor membrilor săi, Liga va uza de posibilitatile legale aflate la
dispozitia sa, în vederea apărării acestor drepturi şi interese.
|
|
|
|
|
Art.
27
|
Liga Pentru Apararea Drepturilor Militarilor
va avea emblemă, ştampilă, steag propriu, insignă, fanioane etc., ca insemne
de reprezentare.
|
|
|
|
|
Art.
28
|
Prezentul statut poate suferi modificari, în functie de
schimbarile aparute in legislatia tării, precum şi de modul cum acestea ar
putea influenta interesele membrilor Ligii.
|
|
|
|
|
Art.
29
|
Liga se poate afilia la federaţii din ţară
sau străinătate şi poate înfiinţa sau participa la înfiinţarea altor
structuri neguvernamentale, potrivit scopurilor sale
|
|
|
|
|
|
Prezentul
statut s-a aprobat, cu unanimitate de voturi, in Adunarea Genarala
Constitutiva a Ligii Romane Pentru Apararea Drepturilor Pensionarilor
Militari – L.A.D.P.M. astăzi 21 ianuarie 2011.
Drept pentru care semnam spre cele legale conform tabelului anexa nr.1 – parte integranta a prezentului inscris. |
|
|
|
|
Comentarii
Trimiteți un comentariu